سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 307208

بیش از 25 درصد مردم درد قفسه سینه‌ای را تجربه می‌کنند که مربوط به قلب نیست. درد قفسه سینه غیر قلبی یا NCCP 6 دلیل پزشکی دارد که اطلاعات مهمی را در باره ابتلا به بیماری‌های مختلف در اختیار ما می‌گذارد: بیماری ریفلاکس معده بازگشت محتویات معده به مری منجر به بروز این بیماری می‌شود و از طریق تصویربرداری می‌توان آن را تشخیص داد.

درد قفسه‌ سینه، هشدار برای کدام بیماری هاست؟

سلامت نیوز:بیش از 25 درصد مردم درد قفسه سینه‌ای را تجربه می‌کنند که مربوط به قلب نیست. درد قفسه سینه غیر قلبی یا NCCP 6 دلیل پزشکی دارد که اطلاعات مهمی را در باره ابتلا به بیماری‌های مختلف در اختیار ما می‌گذارد:

 بیماری ریفلاکس معده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بازگشت محتویات معده به مری منجر به بروز این بیماری می‌شود و از طریق تصویربرداری می‌توان آن را تشخیص داد.تغییرات در شیوه زندگی شامل کاهش وزن، اجتناب از وعده‌های غذایی حجیم، نخوابیدن بعد از خوردن غذا، نعناع، کافئین، شکلات، آب مرکبات و. .. مواردی برای مقابله با این بیماری است. همچنین دارو‌های آنتی اسید، مسدودکننده‌های H2 و مهارکننده‌های پمپ پروتون هم برای کاهش اسید معده توصیه می‌شود.   اختلالات حرکتی مرینمونه‌ای از این اختلالات عبارت است از اسپاسم منتشر مری.

اختلالات حرکتی مری

به هر گونه اختلال در بلع غذا یا اسپاسم در واکنش آلرژیک به غذا‌های خاص گفته می‌شود.

 التهاب مری

التهاب مری با دشواری بلع، درد قفسه سینه به خصوص پشت جناغ ضمن خوردن غذا، تهوع، استفراغ و درد شکم خود را نشان می‌دهد. بسیاری از نشانه‌های التهاب مری در پی تعدادی از حالات مختلف به وجود می‌آید که بر دستگاه گوارش تاثیر دارند. در صورتی که نشانه‌ها بیش از چند روز طول بکشد و آن قدر شدید باشد که غذا خوردن دشوار شود، با سردرد، تب و درد‌های عضله همراه شود و با آنتی اسید‌های معمولی بهبود نیابد، باید به پزشک مراجعه کنید. 

آمبولی ریه

علت این بیماری ورود لخته‌ای خون درون ریه است که می‌تواند با تنگی نفس، درد قفسه سینه یا سرفه خونی همراه باشد.

سرطان ریه

سرطان ریه ممکن است موجب درد در قفسه سینه، شانه یا ناحیه کمر شود که گاهی با سرفه نیز همراه است. همچنین باید توجه داشته باشید در این بیماری درد در منطقه خاصی از قفسه سینه متمرکز یا در سرتاسر آن منتشر می‌شود.

 اختلالات روان پزشکی

برخی از اختلالات روان پزشکی از جمله اضطراب و افسردگی از علل شایع درد قفسه سینه غیر قلبی هستند. این طور مشخص شده که مبتلایان به این اختلالات سه برابر بیش از دیگران مبتلا به درد قفسه سینه می‌شوند. مصرف داروهایی نظیر دیازپام یا آلپرازولام می‌تواند در کاهش این درد موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha