سلامت نیوز : حضور روان شناس در هنگام تصمیم گیری برای عمل زیبایی، کمک می‌کند تا مراجعه کننده واقع بینانه تر تصمیم بگیرد و نسبت به عمل خود از هر گونه خیال پردازی و احساس نامطلوب دوری کند.
دکتر علی فتحی زاده روان شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:درصد بالایی از مراجعه کنندگان پس از انجام عمل زیبایی برای ترمیم مجدد مراجعه می‌کنند چرا که آنها انتظاراتی را که در تصور خود داشته اند به دست نیاورده و احساس پشیمانی می‌کنند و این مسئله به این مفهوم نیست که عمل زیبایی ناموفق بوده بلکه نشان می‌دهد انتظارات مراجعه کننده بیش از حد است.

وی ادامه داد: بیشتر افرادی که تن به عمل جراحی زیبایی می‌دهند دارای یک شعار واحد هستند و آن هم رسیدن از وضع موجود به وضعیت مطلوب است، اگر شخصی از نظر منطقی و آگاهی شرایط بعد از عمل را بداند می‌تواند با احساس خود مناسب تر برخورد کند.

فتحی زاده افزود: از نظر روان شناسی در اعمال جراحی زیبایی 3 وجه مد نظر است ،پیش از عمل که طرح درمان مشهود شده در طول درمان  و احیای بیمار و پس از انجام عمل جراحی که نیازمند آماده سازی بستر های فکری خود و اطرافیان وی است انتقال درک ایجاد ارزش افزوده برای فردی که عمل جراحی روی وی انجام شده بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح  کرد: زیباتر شدن امروزه بین افراد فراگیر شده و با انتخاب نوع پوشش، آرایش مو و استفاده از زیور آلات و اتوموبیل های گران قمیت و عمل های زیبایی سعی در جلب توجه دیگران از طریق زیباتر جلوه کردن دارند.
اگر زیبایی بیرونی با احساس زیبا بودن درونی همراه شود می‌تواند در شخص تعادل روانی به وجود آورد ،در غیر این صورت هرگز به زیبایی های بیرونی خود اعتقاد پیدا نمی‌کنیم و آنکه به چیزی تظاهر کند از درون از کمبود آن رنج می‌برد.

این روان شناس خاطر نشان کرد: از نظر آمار تکرار اقدامات زیبایی درحال افزایش است پیشنهاد می‌شود در کنار گروه های جراحی پلاستیک از متخصصان مشاوره استفاده می‌شود در غیر این صورت نتیجه مورد نظر بیمار و متخصصان درمانی حاصل نخواهد شد.این گونه افراد همیشه از خود باید بپرسند چرا می‌خواهند خود را به دست این گونه اقدامات بسپارند و نتیجه حاصل شده چه تغییراتی در زندگی و سلامت جسم و روان آنها دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha