سلامت نیوز : رییس اداره سرطان وزارت بهداشت از گسترش نظام ثبت سرطان جمعیتی با نرم افزار جدید به كل كشور خبر داد.

دكتر رشید رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: نظام ثبت سرطان جمعیتی با نرم افزار جدید در كل كشور جاری شد.

وی ادامه داد: بهترین نظام‌های ثبت در دنیا نظام‌های ثبت سرطان جمعیتی هستند. در نظام ثبت سرطان تمام داده‌ها از مراكز تولید داده‌ها جمع‌آوری می‌شود امری كه تاكنون به صورت كامل در كل كشور انجام نشده بود.

دكتر رمضانی به تاریخچه استقرار نظام ثبت سرطان در كشور اشاره كرد و گفت: در ابتدا و طی چند سال ثبت سرطان آزمایشگاهی (پاتولوژی) را در كشور پیش بردیم. پس از آن در سال 84 و در 20 دانشگاه علوم پزشكی كشور، نظام ثبت سرطان جمعیتی آغاز شد و اكنون این برنامه به كل كشور تعمیم یافته است.

وی استقرار نظام ثبت سرطان جمعیتی در كل كشور را دستاورد بسیار ارزشمندی عنوان كرد و گفت: به این منظور تمام ملزومات لازم از جمله برگزاری كارگاه‌های آموزشی و آموزش نیروها و همچنین نرم افزار برنامه آماده است. دانشگاه‌های علوم پزشكی نیز در كارگاه‌های آموزشی متعدد شركت كرده‌اند و چیدمان نیروهایشان را تعریف كرده‌اند. به این ترتیب اكنون بالغ بر یك هزار و 60 پاتولوژیست و تمام معاونت‌های بهداشت و درمان دانشگاه‌ها همكار وزارت بهداشت در این برنامه هستند.

رییس اداره سرطان وزارت بهداشت در پایان گفت: برنامه نظام ثبت سرطان جمعیتی، پایه‌ای است اساسی و ریشه‌ای برای برنامه‌های پیشگیری از سرطان چرا كه هدف وزارت بهداشت در مورد سرطان‌ها پیشگیری و كنترل انواع سرطان‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha