سلامت نیوز : در برخی از مسمومیت های غذایی ممکن است علایم شایع این نوع بیماری ها مانند علائم و عوارض معده ای و روده ای چندان بارز نباشد و علائم مختلف اختلالات عصبی بیشتر نمایان شود.
جعفر عادلی متخصص بیماری های داخلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: مسمومیت های غذایی از بیماری ها و اختلالات شایع به ویژه در ایام گرم سال است و خطرات و هزینه های مختلفی را بر جای می‌گذارد.

وی با بیان اینکه مسمومیت های غذایی علائم مختلفی دارند، تصریح کرد: استفراغ و اسهال 2 علامت بسیار شایع مسمومیت های غذایی است كه این دو علامت ممکن است شدید و مکرر بوده و فرد مبتلا را به شدت آزار دهد.

عادلی ادامه داد: تب، لرز، سردرد، ضعف  و بی حالی، بی حوصلگی و خستگی خفیف تا شدید از دیگر علائم ابتلا به مسمومیت های غذایی است.

وی تاکید کرد: در برخی از مسمومیت های غذایی ممکن است علائم شایع این نوع بیماری ها مانند علائم و عوارض معده ای و روده ای چندان بارز نباشد و علائم مختلف اختلالات عصبی بیشتر نمایان شود.

عادلی گفت: بوتولیسم با علائمی همچون دوبینی، تاری و اختلال دید، اختلال در بلع، خشکی دهان، ضعف یا فلج عضلانی خفیف تا شدید و برخی از مشکلات در اندام های فوقانی بدن از جمله اختلالات عصبی در نتیجه ابتلا به مسمومیت های غذایی است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هر کدام از علائم مسمومیت های غذایی، مراجعه به موقع به پزشک و درمان زود هنگام بیماری مهمترین راهکار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha