دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 30731

الكل و آثار مخرب آن سالانه جان 34 هزار انگلیسی را می‌گیرد البته این آمار به غیر از آمار مرگ و میری است كه به طور غیرمستقیم از تبعات الكل جان می‌سپارند.

سلامت نیوز : الكل و آثار مخرب آن سالانه جان 34 هزار انگلیسی را می‌گیرد البته این آمار به غیر از آمار مرگ و میری است كه به طور غیرمستقیم از تبعات الكل جان می‌سپارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی‌بی‌سی، جان مارسن در مقاله خود آورده است: الكل داروی خواب آور و آرام بخشی است كه با از كار انداختن سیستم عصبی مركزی فرد را ظاهرا آرام می‌كند.

طبق اعلام اداره سلامت انگلستان یك پنجم مردان و یك هفتم زنان در انگلیس الكل می‌نوشند.

* اثرات منفی كوتاه مدت الكل

اثرات منفی كوتاه مدت الكل بسته به میزان مصرف فرد به فرد یا موقعیت به موقعیت متفاوت است اما در نهایت علائم مشخصی دارد.

اثر مخرب اصلی كه بر روی مغز صورت می‌گیرد عبارت است از بریده بریده سخن گفتن، عدم تعادل در راه رفتن و ایستادن، اختلال در قضاوت و هوشیاری، عدم تعادل در خویشتنداری و خواب آلودگی است.اثر دیگر الكل ایجاد افسردگی است كه ناشی از مختل كردن وظیفه اصلی مغز است.

* اثرات منفی طولانی مدت الكل

استفاده بیش از اندازه الكل با انباشتی كه در كبد ایجاد می‌كند و عدم رعایت رژیم غذایی در نهایت به تمام بخشهای مختلف بدن آسیب می‌رساند اما باید گفت باز دو ناحیه اصلی كه آسیب می‌‌بیند كبد و سیستم عصبی است. به طوری كه استمرار در مصرف الكل موجب بروز سیروز كبدی می‌شود كه در نهایت موجب تنبلی كبد، سرطان كبد و مرگ می‌شود.

سیستم عصبی هم در استمرار مصرف الكل بی‌نصیب نمانده و در سطوح مختلفی آسیب می‌بیند. آسیب به مغز وظایف ذهنی و عقلی مغز را مختل كرده و خطر افسردگی، نگرانی، پریشانی و جنون را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha