دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 30736
در هر كشور و هر فرهنگی از ژاپن و روسیه گرفته تا یونان و هند و پاناما، مردم ملل مختلف برای سلامت بهتر و طول عمر بیشتر اسرار مخصوص خودشان را دارند كه بدون شك این رازهای سلامتی سالیان دراز سودمند و كاربردی بوده‌اند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این روش‌ها و راهكارهای سنتی مانند نوشیدن یك چای گیاهی آرامش بخش یا یك ادویه خاص ممكن است در ظاهر ساده و معمولی به نظر برسند، اما متخصصان و كارشناسان معتقدند این نكات كوچك می‌توانند یك دنیای كاملا متفاوت ایجاد كنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شاین، در این مقاله شش نمونه از این رازهای سلامتی و طول عمر از شش كشور مختلف جهان ارائه شده است كه شاید شما هم با خواندن آنها علاقمند شوید كه این عادات را به زندگی روزانه خود اضافه كنید.

1-‌ راز سلامتی مردم پاناما:

پروفسور نورمن هولن برگ پس از چندین سال مطالعه روی مردم یك قبیله در مقایسه با سایر مردم پاناما كه از شكلات‌های صنعتی استفاده می‌كنند به این نتیجه رسید كه تنها كمتر از 10 درصد مردم این قبیله در معرض خطر ابتلا به سرطان دیابت، سكته مغزی و بیماری قلبی هستند. آنها در واقع این موهبت را مدیون خواص آنتی اكسیدانی و فاوونوئیدهای فوق العاده‌ قوی در «كاكائوی خالص» هستند.

2- راز سلامتی مردم ژاپن:

همه ما می‌دانیم كه طول عمر ژاپنی‌ها بیشتر از هر ملت یا نژاد دیگری در سرتاسر این سیاره است و شاید یكی از نشانه‌های مهم این برتری، آن است كه ژاپن پایین‌ترین نرخ چاقی را درجهان دارد. یكی از ترفندهای ژاپنی‌ها برای كنترل چاقی یك عادت فرهنگی موسوم به «هارا هاچی بو» است. بدین معنی كه "وقتی 80 درصد احساس سیری كردی دست از خوردن بكش."

آنها معتقدند معده حتی وقتی 100 درصد پر باشد پیغام پربودن كامل آن دیرتر به مغز می‌رسد و در نتیجه دیرتر به شما پیغام سیری می‌دهد.

3- راز سلامتی مردم روسیه:

مردم روسیه به خوردن نوعی گیاه دارویی موسوم به «ریشه طلایی» عادت دارند كه یك گیاه بومی روسیه است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از عفونت‌ها گرفته تا افسردگی و اختلالات سیستم عصبی مفید است.

ریشه این گیاه در فروشگاه‌های عطاری و محصولات گیاهان دارویی موجود است كه به صورت چای دم كرده استفاده می‌شود. این گیاه تاثیر فوق العاده‌ای در كاهش استرس و خستگی دارد.

4- راز سلامتی مردم هلند:

هلندی‌ها «دوچرخه» را به وسیله نقلیه روزانه خود تبدیل كرده‌اند. آنها تقریبا یك سوم حمل و نقل‌های خود را در مسافت‌های مناسب با دوچرخه انجام می‌دهند و هر شهروند هلندی در روز 1.5 مایل دوچرخه سواری می‌كند. طبق یك بازبینی آماری كه در سال 2010 انجام گرفت طول عمر هلندی‌های دوچرخه سوار به طور متوسط 14 ماه بیشتر است.

5- راز سلامتی مردم هند:

درصد قابل توجهی از غذاهای هندی حاوی ادویه «كاری» است. این ادویه حاوی تركیبی به نام «تورمریك» است كه هزاران سال مصرف پزشكی داشته است.

دانش پزشكی امروز نشان می‌دهد «تورمریك» سرشار از خواص آنتی اكسیدانی، ضد التهابی و تقویت كننده سیستم ایمنی است كه در پیشگیری از بیماری آلزایمر نقش قابل ملاحظه‌ای دارد.

6- راز سلامتی مردم یونان:

یك مطالعه در سال 2007 میلادی روی 23 هزار فرد بزرگسال در یونان، كلید شگفت انگیز سلامتی را در این مردم آشكار ساخت. این مطالعه نشان داد افراد بالغی كه 3 روز در هفته حداقل 30 دقیقه خواب نیم روزی دارند 37 درصد كمتر بر اثر بیماریهای قلبی می‌میرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha