دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر تسریع روند تولید واکسن کروناویروس تاکید کرد.

توصیه دبیرکل سازمان جهانی بهداشت به تولیدکنندگان واکسن کرونا

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر تسریع روند تولید واکسن کروناویروس تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (جمعه) از تولیدکنندگان واکسن درخواست کرد تا به منظور کمک به افزایش تولید واکسن، دانش و تکنولوژیهای خود را به اشتراک بگذارند و هشدار داد بدون دسترسی بیشتر به واکسن، پیشرفتهای بدست آمده در برابر این بیماری از بین می رود.
"تدورس آدهانوم قبریسوس" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: اکنون تعداد افرادی که واکسن کروناویروس را دریافت کرده اند از ۱۰۰ میلیون نفر فراتر رفته است.


وی با بیان اینکه آمار منتشر شده از تعداد دریافت کنندگان واکسن خبر خوبی است، گفت: بیش از سه چهارم از واکسنهای تولیدی در ۱۰ کشور ثروتمند توزیع شده که این امر نگران کننده است. همچنین برخی از کشورها تعداد قابل توجهی از جمعیت خود را که در معرض ابتلا نوع شدید بیماری یا مرگ قرار ندارند، واکسینه کرده اند.


وی افزود: همچنین در حدود ۱۳۰ کشور که شامل ۲.۵ میلیارد نفر از جمعیت جهان می شود تنها یک دوز از واکسن تزریق شده است.
وی از کشورها خواست که پس از اتمام واکسیناسیون کادر بهداشتی و افراد مسن، باقی واکسن های خود را با دیگر کشورها به اشتراک بگذارند.
به گزارش مدیکال اکسپرس، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که توزیع ناعادلانه واکسن پیشرفتهایی را که در راستای مقابله با همه گیری بدست آمده در معرض خطر قرار می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha