معاون دارویی سازمان غذا و دارو، سابقه واردات دارو از آرژانتین و سایر کشورهای آمریکای جنوبی را اتفاق جدید ندانست و گفت: قبلا نیز از این کشورها دارو وارد کرده ایم.

سلامت نیوز : معاون دارویی سازمان غذا و دارو، سابقه واردات دارو از آرژانتین و سایر کشورهای آمریکای جنوبی را اتفاق جدید ندانست و گفت: قبلا نیز از این کشورها دارو وارد کرده ایم.
دکتر محمدرضا شانه ساز در ارتباط با برخی اظهارات مبنی بر واردات داروهای بایوتک از آرژانتین، به مهر گفت: متخصصین حوزه دارو خوب می دانند که آمریکای جنوبی یکی از قطبهای مهم در عرصه این داروهاست.

وی افزود: بنابراین ما نیز می توانیم مثل اغلب کشورها در بهره گیری از دانش فنی کشورهای آمریکای جنوبی در رقابت با سایر رقبای آمریکایی و اروپایی که صرفا به فکر فروش داروی ساخته شده خود بدون انتقال دانش فنی هستند، با توجه به مزیت قیمتی به رغم کیفیت مشابه بهره برداری کنیم.

معاون دارویی سازمان غذا و داروی کشور ادامه داد: آنچه در حال حاضر به عنوان واردات دارو از آرژانتین مطرح می شود، موضوع قراردادی است که یک کارخانه داروسازی ایرانی جهت ساخت داروی خود در یک کارخانه آرژانتینی تا آماده شدن امکانات تولید در کارخانه داروسازی ایرانی ارایه نموده و متعهد شده ظرف سال آینده فرآیند تولید این داروها را در کارخانه ایرانی خود دنبال کند.

شانه ساز تاکید کرد: این روش واردات به حساب نمی آید بلکه به لحاظ ذی نفع بودن کارخانه تولید کننده ایرانی، بخشی از فرآیند تولید محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha