سلامت نیوز : رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر پیشنهاد داد: مراكز پذیرش مصدومان مجهول الهویه به منظورشناسایی و ارایه خدمات درمانی ویژه گروه های امداد و نجات هلال احمر به آسیب دیدگانی كه هویت آنها مشخص نیست، در كما قرار دارند یا قادر به صحبت كردن نیستند، ایجاد شود.
 
محمود مظفر در گفت وگو با ایرنا افزود: ایجاد و راه اندازی این گونه مراكز پذیرشی در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی اضطراری به آسیب دیدگان ضروری است و سهم مهمی در بهبود آسیب های جسمانی افراد یاد شده در بازگشت به زندگی اجتماعی دارد.
وی اضافه كرد: به طورمثال درگذشته حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان، سونامی، سقوط ازبلندی و عوامل خارجی آسیب رسان بودند ولی امروزه با تغییر شیوه زندگی در جوامع انسانی و صنعتی شدن ساختارهای اجتماعی، حوادث دیگرمانند سقوط هواپیما و بالگرد،انفجارها، سوختگی های ناشی از مواد شیمیایی، حوادث رانندگی و جمعی نیز به آن اضافه شده است كه نیاز به ایجاد مراكز پذیرش مصدومان مجهول الهویه را حائز اهمیت بیشتری كرده است.
این مقام مسوول درسازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینكه در حوادث دسته جمعی، بیمارستان ها و مراكز درمانی با تراكم بالای مراجعه كنندگان مواجه هستند، ادامه داد: مدیران بحران و سوانح باید با تمهیداتی خسارت آسیب ها را به حداقل كاهش دهند.
مظفر گفت: كمیته مدیریت بحران منطقه ای در سراسركشور باید از قبل از وقوع حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی، راهكارهای لازم را برای چنین مواقعی مهیا كند تا به دلیل تراكم كار از كیفیت ارایه خدمات بهداشت و درمان اضطراری درحوادث یاد شده توسط سازمان های امدادرسان و دخیل در امر بحران و سوانح كاسته نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha