دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 307482

اغلب هنگامی که به خانم‌ها می‌گوییم باید ورزش کنید دنبال یک چرایی و دلیل خوب هستند برای ورزش کردن و آماده بهانه آوردن برای ورزش نکردن.بزرگ‌ترین سوالی که قبل از شروع ورزش، ذهن ما را درگیر خواهد کرد. این است که چرا باید ورزش کنیم ؟

12 دلیل برای این‌که باید ورزش کنیم

سلامت نیوز:اغلب  هنگامی که به خانم‌ها می‌گوییم باید ورزش کنید دنبال یک چرایی و دلیل خوب هستند برای ورزش کردن و آماده بهانه آوردن برای ورزش نکردن.بزرگ‌ترین سوالی که قبل از شروع ورزش، ذهن ما را درگیر خواهد کرد. این است که چرا باید ورزش کنیم ؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اصلا انجام فعالیت بدنی و وقت گذاشتن برای آن ارزش انجام دادنش را دارد ؟ در ادامه به شما بانوان عزیز چند دلیل عالی برای شروع ورزش را خواهیم گفت. 

حال خوب

 ورزش باعث می‌شود مغز شما هورمون اندورفین، که مربوط به حال خوب و سرخوشی است ترشح کند و شما احساس شادی بیشتری داشته باشید. با داشتن تحرک روزانه به صورت منظم از افسردگی در تمام دوران زندگی خود جلوگیری خواهید کرد. 

انرژی بیشتر

باید به شما بگویم با ورزش کردن سطح انرژی شما بالاتر خواهد رفت.شاید تعجب کنید و بگویید امکان ندارد. چون با فعالیت بدنی زیاد، خسته می‌شویم .پس به شما پیشنهاد می‌کنم  بعد از یک روز کاری خسته کننده، کمی خودتان را تکان دهید و نتیجه را ببینید. 

خوب بخوابید 

اگر با بی‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کنید و قرص‌ها و دم‌نوش های گیاهی و هزاران روش دیگر را امتحان کرده و نتیجه نگرفته اید وقت آن رسیده است که ورزش کردن به صورت منظم و روزانه را شروع کنید.

تحقیقات ثابت کرده است که با انجام فعالیت بدنی به‌صورت منظم شب‌ها راحت‌تر می‌خوابید.

 اعتماد به نفس بیشتر

بعد از یک کوهنوردی طولانی وقتی به قله می‌رسید چه احساسی دارید؟حس خوب اعتماد به نفس ازآن چیزهایی است که در ورزشکاران به‌وفور دیده و باعث می‌شود نسبت به بدن و شخصیت‌شان احساس بهتری داشته باشند. 

 استرس را کاهش دهید

ورزش بدن و مغز شما را آرام می‌کند.بعد از یک فعالیت بدنی، سطح هورمون های استرس، مانند آدرنالین و کورتیزول  کاهش می‌یابد. استرس و اضطراب به خصوص پس از ورزش های هوازی، از بین می‌رود.اگر می‌خواهید استرس خود را کم کنید، همین الان یک ورزش هوازی منظم را شروع کنید. 

روابط اجتماعی خود را بالا ببرید 

در یک مطالعه جدید نشان داده شده است، افرادی که در بین کار خود ورزش می‌کنند و فعالیت بدنی دارند ادامه‌ کار خود را بهتر و با کارایی بیشتری انجام می‌دهند همچنین روابط اجتماعی بهتری دارند و با همکاران خود خوش‌برخوردتر هستند. 

کنترل وزن 

یکی از بزرگ ترین مشکلات ما این است که چگونه وزن خودمان را ثابت نگه داریم. برای کنترل وزن خود، باید غذای سالم بخورید و روزانه 30 دقیقه ورزش کنید با این کار می‌توانید سال های سال خوش‌اندام بمانید. 

زندگی طولانی داشته باشید

 انجمن قلب آمریکا می‌گوید افرادی که وزن مناسبی دارند و از نظر جسمی فعال هستند، به طور متوسط ​​ هفت سال بیشتر از افرادی که ورزش نمی‌کنند، عمر خواهند کرد.حتی اگر به‌طور حرفه‌ای ورزش نمی‌کنید مطمئن باشید ورزش معمولی شما هم در سلامت بدن‌تان بی‌تاثیر نخواهد بود. 

 استخوان‌ها و عضلات قوی

استخوان ها و عضلات شما هنگام تمرین قوی‌تر می‌شود. انجام ورزش‌های تحمل وزن ، مانند بدن‌سازی، تنیس، پیاده‌روی و ایروبیک از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند به استخوان سازی کمک و از پوکی استخوان جلوگیری کند و با عضله‌سازی تعادل و هماهنگی شما را بالا ببرد. 

 قلب سالم 

تمرینات منظم ورزشی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد، سطح کلسترول خون را بهبود می‌بخشد و به کنترل و حتی جلوگیری از فشار خون بالا کمک می‌کند.

کاهش ابتلا به سرطان

ورزش مداوم، می‌تواند خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها، از جمله  سرطان روده بزرگ ، سینه و ریه را کاهش دهد. همچنین افرادی که مبتلا به سرطان هستند، با فعالیت بدنی، کیفیت زندگی بهتری خواهند داشت. 

آرتروز را شکست دهید

 اگر آرتروز دارید، ورزش می‌تواند درد شما را تسکین دهد و فعالیت های روزمره شما را آسان کند. فعالیت‌های بدون فشار مانند شنا ،دردهای دردناک مفاصل را هم بهبود می‌بخشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha