مدیر انجمن ام اس ایران خبر داد: بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین انجمن ام اس و سازمان زمین شناسی، ارتباط بین كانی‌ها و ابتلا به بیماری‌ ام ‌اس بررسی می‌شود.

ابوالقاسم نجفی در گفت وگو با  ایسنا، افزود: با توجه به اینكه در برخی از مناطق ایران مانند اصفهان، بیماری ام اس شیوع بیشتری دارد قرار است درباره ارتباط احتمالی كانیهای این مناطق با ابتلا به ام ‌اس پژوهش‌هایی انجام شود.

مدیر انجمن ام ‌اس درباره تفاهم نامه‌ این انجمن با دانشكده توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی تهران اظهار كرد: براساس این تفاهم نامه قرار است این دانشكده درباره بیماری ام اس به طور ویژه مطالعه كند. همچنین مبتلایان به این بیماری بتوانند از امكانات توانبخشی این دانشكده استفاده كنند.

وی در ادامه گفت: قرار است در دانشكده توانبخشی دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها و بیماران درباره چگونگی رفتار با مبتلایان به ام اس برگزار شود. بروشورهای آموزشی نیز تا شهریور ماه آماده می‌شود علاوه بر آن دانشجویان این دانشكده در مقاطع مختلف تحصیلی از سال تحصیلی آینده می‌توانند تحقیقاتی را درباره بیماری ام اس انجام دهند.

نجفی در پایان اظهار كرد: براساس این تفاهم نامه دانشجویان از طرف دانشكده توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی تهران برای گذراندن دوره كارورزی به انجمن ام‌ اس معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha