در بسیاری موارد، نشانه‌های درد قلبی با معده درد اشتباه گرفته می‌شود. به همین دلیل هم ممکن است شما به وضعیت ایجاد شده بی‌توجه باشید یا به عکس، اینقدر نگران شوید که سریعاً اورژانس را خبر کرده و یا به پزشک مراجعه کنید.

با نشانه‌های درد قلبی آشنا شویم تا بتوانیم به موقع کمک کنیم

سلامت نیوز: در بسیاری موارد، نشانه‌های درد قلبی با معده درد اشتباه گرفته می‌شود. به همین دلیل هم ممکن است شما به وضعیت ایجاد شده بی‌توجه باشید یا به عکس، اینقدر نگران شوید که سریعاً اورژانس را خبر کرده و یا به پزشک مراجعه کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، درد قلبی که می‌تواند منجر به سکته قلبی شود، نشانه‌هایی دارد. این نشانه‌ها در مردها و زن‌ها متفاوت است. اگر نشانه‌ها در همان مراحل اولیه به‌ درستی شناخته شود، امدادرسانی هم به‌ درستی انجام شده و خطر برطرف می‌شود. بعضی از عارضه‌ها بیش از هر چیز نیاز به رسیدگی به‌ موقع دارند. در واقع برای بعضی عوارض یا بیماری‌ها، «فرصت طلایی» وجود دارد. در این دوره اگر به موقع و به ‌درستی به بیمار رسیدگی شود، خطر آسیب و مرگ او کمتر می‌شود. یکی از این عارضه‌ها، نشانه‌های حمله قلبی است. اما این مورد در صورتی امکان‌پذیر است که با نشانه‌های آن آشنا باشیم. با نشانه‌های درد قلبی (که می‌تواند به حمله قلبی و سکته منجر شود) آشنا شوید تا بتوانید به‌ موقع و درست به شخص مورد نظر کمک کنید.
 
نشانه‌های زنانه
در زن‌ها، نشانه‌های حمله یا درد قلبی به این شکل بروز می‌کند:
1- احساس خستگی نامتعارف حتی اگر به طور کامل استراحت کرده باشند
2- ضعف عمومی و غش کردن یا حالت سرگیجه شدید
3- احساس ناآرامی، درد و حسی گنگ و مبهم در بازوها، گردن، شانه‌ها، فک‌ یا معده. این درد بیشتر در فک پایین دیده می‌شود که به سمت گردن و قسمت‌های پایین، منتشر می‌شود .
4- احساس فشار روی جناغ سینه و درد فشار درست در ناحیه وسط جناغ سینه
5- احساس فشار و درد در بالای معده (این دقیقاً دردی است که با مشکل معده اشتباه گرفته می‌شود. اما با توجه به دیگر نشانه‌ها، نباید با معده درد اشتباه گرفته شود.)
6- احساس سیری و پری
7- سرگیجه و حالت تهوع
8- عرق سرد
 
 نشانه‌های مردانه
1- تنگی نفس و اصطلاحاً بریده‌‌‌بریده نفس کشیدن
2- خستگی
3- درد در فک‌ به‌ویژه فک پایین که به سمت گردن منتشر می‌شود
4- احساس فشار روی قلب، احساس سوزش، تنگی و فشار روی قفسه سینه
5- درد رفت و برگشتی در یک یا هر دو بازوها
6- احساس اضطراب
7- درد در ناحیه پشت؛ یعنی منطقه کمر تا پشت گردن
8- احساس پری و نیاز به تخلیه معده حتی اگر معده پر نباشد
9- سرگیجه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha