اتفاقات و حوادث اخیر نشان داد که ضریب نا امنی در جامعه به طور فزاینده ای رشد کرده که به نظر می رسد، بازنگری در ساختار دستگاه های متولی و ارتقاء فرهنگ عمومی یک نیاز باشد. باید قبول کنیم، مشکلات کنونی با " نبات داغ" ! حل نمی شود

سلامت نیوز : حسین باهر بنیانگذار مکتب رفتارشناسی و مشاور در امور رفتار،  در گفت‌وگو با  برنا افزود: اتفاقات و حوادث اخیر نشان داد که ضریب نا امنی در جامعه به طور فزاینده ای رشد کرده که به نظر می رسد، بازنگری در ساختار دستگاه های متولی و ارتقاء فرهنگ عمومی یک نیاز باشد. باید قبول کنیم، مشکلات کنونی با " نبات داغ" ! حل نمی شود چرا که نوع بیماری جامعه پیشرفت کرده که یک نهضت فرهنگی عمومی می تواند به ربع آن برآید.

این جرم شناس خاطرنشان کرد:نوع مشکلات اخلاقی و سطح مسائل امنیتی کشور به جایی رسیده که برطرف کردن آن از مرحله نصیحت گذشته و نیاز به جهاد فرهنگی دارد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های فرهنگی همواره به صورت سنتی عمل کرده و توانمندی حل دغدغه های کنونی را ندارند تصریح کرد: اگر این مجموعه ها در عملکردشان موفق بودند با چنین مشکلاتی مواجه نمی شدیم در حالی که پیشنهاد می کنم برای گذر از این چالش، «شورای ملی فرهیختگان مردمی» برای بررسی امنیت های جانی، مالی، نامی و ناموسی تشکیل شود، مجموعه ای متخصص که به علل حوادث و ارائه لوایح به دولت و مجلس می پردازد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فعال ترین دستگاه دولتی در بحث اخلاقیات اجتماعی نیروی انتظامی است که آن هم بجای حل موضوع ، آن را منحل می کند. قوه قضاییه هم به پیگیری جرم و جنایت می پردازد در حالی که جامعه نیاز به پیشگیری و واکسینه شدن در مقابل این همه جرم دارد.

با هر در پایان تاکید کرد: فاصله سنت و صنعت به جایی رسیده که نمی توان با برخوردهای کنونی این شکاف را پر کرد. فضای امروز نیازمند یک حرکت جهادی در شاخه های اخلاقی و اجتماعی است تا به موازات آن ضریب امنیت بالاتر رود. در همین راستا باید ابتدا این واقعیت را بپذیریم که نوع بیماری جامعه تغییر کرده و می بایست پزشکان متخصص وارد عمل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha