سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 307588

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت با توجه به مشکلات پیش آمده درخصوص هیرمان شیر ایرانی باغ وحش ارم و لزوم پیگیری‌های روند درمانی، بابک باستانی سرپرست کلینیک حیات وحش پردیسان به عنوان مسئول پیگیری روند درمان این شیر انتخاب شد.

مسئول پیگیری روند درمان «هیرمان» تعیین شد

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت با توجه به مشکلات پیش آمده درخصوص هیرمان شیر ایرانی باغ وحش ارم و لزوم پیگیری‌های روند درمانی، بابک باستانی سرپرست کلینیک حیات وحش پردیسان به عنوان مسئول پیگیری روند درمان این شیر انتخاب شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، شهاب الدین منتظمی در موضوع رعایت پروتکل های درمانی و نگهداری حیات وحش در باغ وحش های کشور با هیچ بخشی تعارفی نداریم و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی هیچ گونه اغماضی در کار نیست.

هیرمان شیر نر ایرانی که حدود ۹ سال سن دارد سال ۱۳۹۸ از باغ وحش بریستول انگلستان به باغ‌ وحش ارم تهران منتقل شد، چندی پیش باغ وحش ارم اعلام کرد حال هیرمان خوب نیست، محمد کرمی رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران در تشریح وضعیت این شیر ایرانی گفته بود که علائم بالینی این شیر بی حالی و آبریزش بینی است، همچنین دچار اختلال در قسمت فوقانی سیستم تنفسی شده که سریع تیمی از دامپزشکی و اداره کل محیط زیست استان تهران کارهای درمانی را آغاز کردند و آزمایش های لازم گرفته شد.

چند روز بعد از آن کرمی اعلام کرده بود که هیرمان در حال درمان و وضعیت این شیر نر رو به بهبودی است، این شیر به داروها و روش درمان جواب داده است.

منتظمی نیز همان زمان به ایرنا گفته بود که به طور کلی نظارت بر باغ وحش ها در شیوه نگهداری و درمانی به عهده اداره کل محیط زیست استان تهران است و ستاد محیط زیست معمولا سیاستگذار و ناظر عالیه است، نظارت میدانی و اجرایی بر عهده استان ها است و خوب هم کار می کنند، تقریبا همه استان ها حداقل ماهانه یکبار از باغ وحش ها گزارش گیری دارند و در برخی مراکز خاص و حساس در استان تهران هفتگی بازدیدها انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha