سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 307596

مرحله نخست واکسیناسیون کووید ۱۹ از دقایقی پیش روز سه‌شنبه در بیمارستان رازی اهواز آغاز شد. این مرحله، ویژه همه کارکنان بخش‌های ICU بیمارستانهاست.

مرحله نخست واکسیناسیون کووید ۱۹ در خوزستان آغاز شد

سلامت نیوز: مرحله نخست واکسیناسیون کووید ۱۹ از دقایقی پیش روز سه‌شنبه در بیمارستان رازی اهواز آغاز شد. این مرحله، ویژه همه کارکنان بخش‌های ICU بیمارستانهاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، واکسیناسیون در چند مرحله ابتدا به کارکنان بیمارستان رازی تزریق می‌شود، در مرحله نخست، تعدادی دوز واکسن برای پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش کرونایی و ICU بیمارستان رازی پیش بینی شده است.

این واکسن به صورت داوطلبانه به پرسنل بیمارستان تزریق می شود. فرآیند تزریق واکسن و اولویت بندی انجام آن از سوی وزارتخانه ابلاغ و همزمان با سراسر کشور در دستور کار علوم پزشکی خوزستان قرار گرفت.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هفته آینده، دیگر بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان تحت پوشش فرآیند واکسیناسیون کووید ۱۹ قرار می‌گیرند.

تزریق واکسن "اسپوتنیک وی" دارای اصول و ضوابطی است که در ۲ مرحله و با ۲۱ روز فاصله تزریق می شود.

ماندگاری این واکسن روسی در بدترین حالت یک سال برآورد شده است. رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک تا پایان واکسیناسیون لازم و ضروری است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال حاضر ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد انتشار بیماری کرونا هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha