واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ همزمان با سراسر کشور در بیمارستان امیرالمومنین اراک آغاز شد.

واکسیناسیون علیه کرونا در استان مرکزی آغاز شد

سلامت نیوز: واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ همزمان با سراسر کشور در بیمارستان امیرالمومنین اراک آغاز شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علی علیمحمدی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک امروز ۲۱ بهمن در حاشیه تزریق اولین دوز واکسن کرونا در بیمارستان امیرالمومنین اراک به ایسنا گفت: برای مرحله اول ۲۰۰ دز واکسن کووید ۱۹ که وارداتی از کشور روسیه است در دو نوبت برای ۱۰۰ نفر از پرسنل آی سی یو و مراقبت های ویژه بیمارستان های استان که ریپپرال هستند و خدمات درمانی کرونا ارائه می دهند در نظر گرفته شده که تزریق دوز اول امروز استارت خورد و سه هفته آینده نیز دوز دوم تزریق می شود.

وی افزود: امروز تزریق واکسن برای ۱۰۰ نفر از پرسنل شاغل در بخش های مراقبت های ویژه اعم از پرستاران، متخصصان بیهوشی و سایر پزشکانی که در این بخش ارائه خدمات می کنند، انجام می شود.

علیمحمدی در خصوص میزان اثربخشی این واکسن گفت: بر اساس مقالاتی که در ژورنال لنست چاپ شده اثربخشی این واکسن به میزان ۹۱.۶ درصد تایید شده است.

وی در خصوص وضعیت استان از نظر شیوع کرونا اظهار کرد: متاسفانه آمار و شواهد نشان می دهد که احتمال درگیری با پیک چهارم وجود دارد و از آنجاکه اثربخشی رفتار ویروس مستقیما تابعی از رفتار مردم و جامعه است هرگاه موضوع را جدی گرفتیم موفق شدیم جلوی انتشار ویروس را بگیریم و هر زمان عادی انگاری کردیم شاهد پیک شدید بودیم.

علیمحمدی افزود: هر پیکی که رخ می دهد نسبت به پیک قبلی، هم میزان انتشار وسیع تر می شود و هم قدرت درگیری نسبت به پیک قبلی افزایش پیدا می کند و نگرانی این است که با جهش های زیادی که ویروس در هر پیک از خود نشان می دهد شاهد درگیری بیشتر مردم با این بیماری باشیم.

وی در خصوص وضعیت بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی گفت: این هفته نسبت به هفته قبل به اندازه مختصری افزایش بستری داشته ایم که این مسئله در مورد آمار مرگ و میر هم مشاهده می شود ولی این شرایط نشان می دهد که باید بیش از گذشته رعایت پروتکل های بهداشتی را مد نظر قرار داده و تا زمانی که تمامی افراد جامعه علیه این بیماری واکسینه شوند مراقبت های تاکید شده را اجرایی کنیم.

علیمحمدی افزود: هنوز غالب سن ابتلا در استان ۳۰ تا ۳۹ سال و سن مرگ و میر بالای ۸۰ سال است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha