تزریق واکسن کرونا به تعدادی از اعضای کادر درمانی بخش مراقبت های ویژه چند بیمارستان محل پذیرش بیماران کووید ۱۹ مازندران امروز سه‌شنبه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

کادر درمانی چهار بیمارستان مازندران در برابر کرونا واکیسنه شدند

سلامت نیوز: تزریق واکسن کرونا به تعدادی از اعضای کادر درمانی بخش مراقبت های ویژه چند بیمارستان محل پذیرش بیماران کووید ۱۹ مازندران امروز سه‌شنبه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، مراسم نمادین تزریق واکسن در مازندران هم امروز با حضور خبرنگاران و عکاسان رسانه ها در بیمارستان رازی قائمشهر برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه آغاز تزریق واکسن کرونا، گفت : در مرحله نخست که امروز شروع شد ۹۶۰ دوز واکسن « اسپوتنیک وی » به دانشگاه علوم پزشکی مازندران اختصاص یافت که به ۴۸۰ نفر از کادر درمانی بخش مراقبت های ویژه بیمارستان کرونایی استان تزریق می شود.

دکتر عباس موسوی افزود : در این مرحله کادر درمانی چهار بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان های آمل ، بهشهر ، ساری و بیمارستان رازی قائمشهر که امکانات و تجهیزات ویژه را برای تزریق واکسن در اختیار داشتند ، واکسینه شده اند.

وی با اعلام این که واکسن اسپوتنیک وی روسی باید به هر فرد در ۲ نوبت تزریق شود ، گفت : نوبت اول امروز ۲۱ بهمن تزریق می شود و نوبت بعدی نیز طبق برنامه ریزی وزارت بهداشت در آینده نزدیک انجام خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود که تمامی بیمارستان های کرونایی تحت پوشش این دانشگاه بزودی با اولویت بندی مصوب وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله کرونا ، با تجهیز مرکزی برای تزریق ، واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.
وی گفت که اولویت بندی تزریق واکسن کرونا نیز از سوی وزارت بهداشت و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین و به استان های کشور ابلاغ می شود.
ویروس کرونا نخستین بار ۲۹ بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در شهرستان بابل در استان مازندران شیوع یافت.این استان همانند سایر استان های کشور تاکنون سه موج کرونا را پشت سر گذاشته است و اکنون در مرحله فروکش کردن موج سوم است.

براساس آخرین گزارش دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون یک هزار و ۱۴۶ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

مازندران تنها استان کشور است که طبق گزارش وزارت بهداشت نیمی از بیماران بستری کرونایی کشور را در اختیار دارد.

همچنین بر اساس گزارش روزانه وزارت بهداشت از اول بهمن ماه جاری تاکنون هر روز به طور میانگین ۱۰ نفر در مازندران بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جانشان را از دست می دهند.

طبق برآورد سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت ، در حال حاضر وضعیت کرونایی ۱۴ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران نارنجی و هشت شهرستان هم زرد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha