سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 307606

اضطراب و افسردگی ناشی از همه‌گیری کرونا منجر به بی‌خوابی شبانه شده است. مردم هنوز هم تا حد زیادی با غم، عدم اطمینان و ترس روبرو هستند و این پیامد منفی بسیاری از الگوی خواب آنان را تحت تاثیر قرار داده است.

چرا دوران کرونا باید قهوه بنوشیم؟

سلامت نیوز: اضطراب و افسردگی ناشی از همه‌گیری کرونا منجر به بی‌خوابی شبانه شده است. مردم هنوز هم تا حد زیادی با غم، عدم اطمینان و ترس روبرو هستند و این پیامد منفی بسیاری از الگوی خواب آنان را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ محققان عملکرد واقعی قهوه بر روی مغز انسان را بررسی کردند تا به سوالاتی که همواره افراد در مورد تاثیر قهوه بر سلامت دارند، پاسخ دهند. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد، مصرف قهوه می‌تواند به افرادی که خواب محدود دارند، کمک کند.

پروفسور رناتا ریها از گروه پزشکی خواب ادینبورگ، اطلاعات جدیدی را در مورد چگونگی تعادل قهوه در اختلال شناختی کوتاه‌مدت ارائه کرد. وی تاثیر قهوه بر الگوی خواب را بررسی کرد و دریافت، نوشیدن قهوه در اوایل روز می‌تواند به افزایش میزان هوشیاری و تمرکز کمک کند، به‌ویژه هنگامی‌که «الگوی خواب» تغییر می‌کند.

همچنین توصیه بر این که قهوه را باید ۶ ساعت قبل از خواب نوشید در این تحقیق تایید شده است.

نتایج تحقیق نشان داد که ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین که تقریبا به میزان سه فنجان قهوه در روز است می‌تواند به بهبود چالاکی، هوشیاری، زمان واکنش، دقت و حافظه کاری که به دلیل کمبود خواب با ضعف مواجه شده‌است، کمک کند.

این تاثیر به‌ویژه برای افراد شب‌کار بسیار مفید است، زیرا این میزان قهوه می‌تواند عملکرد روانی-حرکتی را بهبود بخشد. این همان تاثیر قهوه است که گروه‌ فوریت‌های پزشکی مورداستفاده قرار می‌دهند و مشاهده عملکرد آن‌ها یکی از مهم‌ترین موارد از مزایای نوشیدن قهوه است.

اما این به معنای رفع مشکلات اصلی ایجاد شده با کمبود خواب نیست. محققان تاکید می‌کنند که این راه‌حل کوتاه‌مدت می‌تواند به‌سرعت کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار دهد.

پروفسور رناتا ریها اظهار کرد: «تقریبا مردم جهان روزانه ۸۰ درصد کافئین مصرف می‌کنند که اغلب علت آن تقویت بیداری و تمرکز است. تاثیر کافئین بر بدن می‌تواند چندین ساعت طول بکشد و افرادی که درمی‌یابند نوشیدن قهوه در اواخر روز الگوی خواب آنان را مختل می‌کند در هنگام عصر و شب نوشیدنی‌های کم کافئین یا قهوه بدون کافئین مصرف کنند.»

موسسه اطلاعات علمی قهوه (ISIC) این گزارش را بانام «قهوه و خواب در زندگی روزمره» منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha