سلامت نیوز : یك متخصص پزشكی عمومی در انگلیس ادعا كرده است كه توصیه برای نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در روز برای پیشگیری از كاهش آب بدن بی‌معنی و توصیه‌ای غیرمنطقی است.

به گزارش ایسنا، دكتر مارگارت مك كارتنی ادعا كرده است كه هنوز هیچ مدارك و شواهد پزشكی شفاف و مشخصی وجود ندارد كه تایید كند نوشیدن آب بیشتر برای بدن مفید است و بنابراین افسانه تاثیرت معجزه‌آسای نوشیدن آب زیاد بر بدن به پایان خواهد رسید.

به گزارش روزنامه دیلی میل، امروزه بسیاری از سازمانها و مراكز بهداشتی به مردم توصیه می‌كنند كه روزانه مقدار زیادی آب بنوشند. حتی در مدارس هم با ارائه بطری‌های آب به دانش‌آموزان این توصیه‌ها ادامه پیدا می‌كند. همچنین در برخی موارد حتی ادعا می‌شود كه از دست رفتن آب بدن در بروز بیماریهای مختلف نقش دارد اما دكتر مك كارتنی با تمام این توصیه‌ها و ادعاها در مورد نوشیدن آب زیاد مخالف است و تاكید دارد كه در حال حاضر شواهد پزشكی كیفی و قابل اطمینانی وجود ندارد كه از این ادعاها حمایت كنند.

وی افزود: هرچند برای برخی از بیماریها مثل سنگ كلیه مصرف آب زیاد مفید است اما در مورد ناراحتی‌ها و بیماریهای دیگر درحال حاضر اطلاعات ضد و نقیضی وجود دارد.

شرح این آزمایشات در هفته نامه طب انگلیس منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha