سلامت نیوز : احتمال بروز اختلال  بیش فعالی در پسران 2 تا 9 برابر بیشتر از دختران است .
 دکتر پیمان هاشمیان فوق تخصص روانپزشکی کودکان ضمن بیان این مطلب گفت: این بیماری دارای یک الگوی رفتاری شامل کاهش توجه پایدار ، بیش فعالی و رفتارهای تکانشی است و میزان شیوع آن حدود 3 تا 7 درصد می باشد .
سن شروع اختلال بیش فعالی معمولاً تا سه سالگی است اما عموما تا زمانی که کودک وارد محیط سازمان یافته ای  همچون مدرسه یا کودکستان نشده تشخیص داده نمی شود .
در حال حاضر اعتقاد بر این است که هیچ عامل واحدی مسئول بروز این اختلال نیست ، هرچند متغیرهای محیطی و ژنتیکی زیادی ممکن است در آن نقش داشته باشند .
از علل مستعد کننده قوی برای این اختلال می توان به عوامل ژنتیک ، عوامل مربوط به رشد (همچون مواجهه پیش از تولد مادر با عفونتهای زمستانی در سه ماهه نخست بارداری ،، آسیب مغزی احتمالی ، عوامل عصبی شیمیایی (نوروترانسمیترها ) و عوامل روانی اجتماعی اشاره کرد .
عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد رفتار پرخاشگرانه و نافرمانی ، حواس پرتی و نوسان توجه ، کندی یادگیری ، شلوغ کاری و پر سر و صدا بودن ، پر حرفی ، ناتوانی در انتظار کشیدن برای نوبت ، قطع حرف دیگران و مداخله را از نشانه های این بیماری عنوان کرد.
دکتر پیمان هاشمیان با اشاره به اینکه کودکان دچار اختلال بیش فعالی باید با نظارت روانپزشک زیر پوشش دوره های درمانی قرار گیرند، اظهار داشت : در حال حاضر برای بهبود اختلالات  بیش فعالی از روش درمانی جدید نوروفیدبک استفاده می شود .
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت :این روش درمانی نوین با تنظیم كاركرد مغز در ارتقاء توانمندی و مهارت های ذهنی و شناختی مانند  تصمیم گیری درست،افزایش خلاقیت،تقویت حافظه،افزایش تمركز ،كاهش اضطراب،افزایش هماهنگی جسم وبدن و افزایش توانمندی های هنری نقش موثری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha