دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 30769
سلامت نیوز : عضو كمیته كشوری مبارزه با بیماری‌های عفونی گفت: تاكنون 18 مورد وبا در كشور به ثبت رسیده است كه كه بیشتر به دنبال مصرف آب و مواد غذایی آلوده اتفاق می‌افتد.

مسعود مردانی عضو كمیته كشوری مبارزه با بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: وبا از بیماری‌های عفونی است كه با شروع فصل گرما به خصوص در تابستان در كشور ما انتظار بروز تعدادی از مبتلایان به آن می‌رود.

وی افزود: امسال هم مانند سال‌های گذشته مواردی از ابتلا به وبا را داشتیم كه میزان آن تاكنون 18 مورد بوده است كه این موارد بیشتر به دنبال خوردن آب و مواد غذایی آلوده اتفاق افتاده است.

مردانی تصریح كرد: مهاجرت افرادی كه در كشورهایی كه وبا در آنجا اندمیك است نقش مهمی در انتقال بیماری دارد لذا سالها است مهاجرت افراد پاكستانی و افغانستانی و عراقی كه به قصد زیارت یا موارد دیگر به ایران سفر می‌كنند وبا را وارد كشور می‌كنند.

وی گفت: علائم بیماری وبا اسهال بدون زمینه قبلی است كه درد شكم و كم‌شدن شدید آب بدن در پی آن است و می‌تواند شوك و مرگ را نی به همراه داشته باشد كه البته موارد مرگ و شوك، یك درصد كل موارد است.

مردانی ادامه داد: درمان آن درمان دارویی است ولی از همه مهمتر اصلاح آب و الكترولیت از دست رفته است كه این موارد با مصرف سرم‌های ORS‌ و سرم‌های وریدی تأمین می‌شود. همچنین آنتی‌بیوتیك نقش مهمی در كم كردن عفونت این عارضه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha