سلامت نیوز : رییس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر از ارائه مدرنترین روش‌های كاهش آسیب به معتادان و افراد در معرض خطر بیماری‌های ناشی از آن در كشور خبر داد.
دكتر محمدمهدی گویا رییس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در دیدار با معاون دبیركل و مدیر اجرایی مبارزه با مواد و جرم سازمان ملل متحد، ضمن بیان این مطلب گفت: برنامه كنترل و پیشگیری از اعتیاد در وزارت بهداشت به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول آن اقداماتی است كه در رابطه با عموم مردمی كه در معرض ابتلا به اعتیاد هستند صورت می‌گیرد كه این برنامه‌ها شامل پیشگیری و درمان اعتیاد و برنامه‌های كاهش آسیب برای كسانی است كه در معرض ابتلا به ایدز هستند و بخش دوم برنامه درمان بیماران HIV‌ است.
وی افزود: برنامه‌های پیشگیری از ایدز در بین مصرف‌كنندگان مواد مخدر به صورت گسترده در چندین قسمت به آنها ارائه می‌شود كه برنامه‌های آموزشی و مشاوره و آزمایش داوطلبانه بخشی از این برنامه‌هاست.
وی با اعلام رایگان بودن تمام این خدمات، اظهار داشت: تلاش وزارت بهداشت اینست كه خدمات درمانی برای افراد زندانی و بیرون از زندان‌ها یكسان باشد و تمام كسانی كه به این برنامه‌ها می‌پیوندند اگر لازم باشد به صورت رایگان تحت درمان داروهای مخصوص قرار ‌گیرند.
رییس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر اضافه كرد: آخرین مطالعه‌ها نشان می‌دهد میزان ایدز در بین مصرف‌كنندگان مواد مخدر در بیرون و داخل زندان‌ها كاهش یافته و برنامه سوم استراتژیك كشور در این زمینه نیز در شورای عالی سلامت كشور مطرح شده و تمام سازمان‌ها برنامه خودشان را تهیه و ارائه كرده‌‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha