سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 30786

ه منظور حفظ سلامتی بدن و کاهش خطر بیماری های قلبی – عروقی حداقل مصرف پنج واحد در روز از انواع میوه ها و سبزی ها توصیه می شود.

سلامت نیوز : به منظور حفظ سلامتی بدن و کاهش خطر بیماری های قلبی – عروقی حداقل مصرف پنج واحد در روز از انواع میوه ها و سبزی ها توصیه می شود.
دکتر داوود کاظمی صالح، دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مصرف غذاهای نامناسب می تواند باعث افزایش خطر ایجاد بیماری های قلبی – عروقی شود و نیز سلامتی افراد را به خطر بیندازد.
وی به رعایت رژیم غذایی متعادل و مناسب با مصرف مواد غذایی لازم برای بدن اشاره کرد و گفت: مصرف زیاد میوه ها و سبزی ها در کاهش خطر بیماری های قلبی – عروقی همراه است.
کاظمی صالح، خاطرنشان کرد: بر این مبنا برای حفظ سلامت قلب و عروق مصرف حداقل پنج واحد در روز از انواع میوه ها و سبزی ها لازم است.
** میوه ها و سبزی ها روزانه در سه وعده یا بیشتر مصرف شود

کاظمی صالح، در ادامه عنوان کرد: تحقیقات نشان داده که مصرف میوه ها و سبزی ها روزانه در سه وعده یا بیشتر (در مقایسه با مصرف یک وعده) با 27 درصد کاهش خطر بیماری های قلبی – عروقی همراه بوده است.
وی تأکید کرد:‌ تا حد امکان از تغییر شکل دادن مواد غذایی باید پرهیز شود زیرا ارزش آن ها با این عمل کاهش پیدا می کند.

** پختن طولانی مدت سبزی ها ویتامین C آن ها را از بین می برد
کاظمی صالح، در ادامه خاطرنشان کرد: میوه ها و سبزی ها باید به صورت تازه و خام مصرف شوند زیرا سبزی ها اگر به مدت طولانی پخته شوند باعث از بین رفتن ویتامین C آن ها می شود.
وی، توصیه کرد: میوه ها و سبزی ها به غیر از داشتن ویتامین ها و مواد معدنی دیگر، دارای فیبر بوده که می تواند بدن را در برابر سرطان ها و بیماری های قلبی – عروقی حفظ کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha