سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 30788

نتیجه‌ی یك مطالعه‌ی جدید نشان داده است مادرانی كه پس از بچه‌دار شدن به سركار خود باز می‌گردند، به رشد كودك خود آسیبی نمی‌رسانند.

سلامت نیوز : نتیجه‌ی یك مطالعه‌ی جدید نشان داده است مادرانی كه پس از بچه‌دار شدن به سركار خود باز می‌گردند، به رشد كودك خود آسیبی نمی‌رسانند.

به گزارش ایسنا، اغلب مادران شاغل پس از این كه صاحب فرزند می‌شوند با بچه‌داری همزمان با بازگشتن به محیط كاری و از سرگرفتن شغل خود دچار چالش می‌شوند و نگران هستند كه شاغل‌ بودن به رشد كودكان آنها آسیب برساند اما خوشبختانه یك مطالعه‌ی جدید خلاف این تصور را ثابت كرده است.

در یك بررسی بلند ‌مدت روی 13 هزار دختر و پسر انگلیسی، متخصصان به هیچ مدرك مستدلی دست نیافتند كه تایید كند بیرون بودن مادر از خانه در ساعات كاری روی رشد كودك تاثیر نامطلوب می‌گذارد.

به گزارش روزنامه دیلی اكسپرس، كارشناسان علوم رفتاری در انگلیس در این مطالعه متوجه شدند ایده‌آل رفتاری برای كودكانی كه والدینشان در خانه می‌مانند یا هر دو شاغل هستند یكسان است و این كودكان به دلیل شاغل ‌بودن مادرانشان دچار مشكلات رفتاری خاص نمی‌شوند.

دكتر آن مك مون كه سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته می‌گوید: این یافته تسكینی برای 29 درصد از مادرانی است كه به‌ طور تمام وقت كار می‌كنند و دائم نگران فرزندان خردسال خود هستند.

این یافته در حالی منتشر شده است كه متخصصان در یك مطالعه‌ی قبلی اعلام كرده بودند شاغل بودن مادران خطر ابتلا به مشكلات رفتاری را در كودكانشان را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha