تصور كنید در یك جلسه كاری یا قرار بسیار مهم هستید و یا به یك میهمانی دعوت شده‌اید كه هرگاه در این جمع در كنار دیگران می‌خندید، متوجه می‌شوید آنها سعی می‌كنند از شما فاصله بگیرند. بعد كسی پیدا می‌شود و این جرات را به خود می‌دهد كه شما را نجات دهد و به شما بگوید كه بوی دهانتان باعث آزار اطرافیانتان می‌شود.

سلامت نیوز : تصور كنید در یك جلسه كاری یا قرار بسیار مهم هستید و یا به یك میهمانی دعوت شده‌اید كه هرگاه در این جمع در كنار دیگران می‌خندید، متوجه می‌شوید آنها سعی می‌كنند از شما فاصله بگیرند. بعد كسی پیدا می‌شود و این جرات را به خود می‌دهد كه شما را نجات دهد و به شما بگوید كه بوی دهانتان باعث آزار اطرافیانتان می‌شود.

به گزارش ایسنا، بسیاری ار افراد ممكن است با این مشكل آزاردهنده مواجه باشند و گاهی این افراد به خاطر مشكلی كه دارند بسیار خجول و منزوی می‌شوند. اما خجالت كشیدن و دوری از جمع راه چاره نیست. در عوض آگاهی از عواملی كه عامل بروز بوی نامطبوع دهان می‌شوند به شما كمك خواهد كرد كه مشكل خود را تا حد زیادی حل كنید و لبخند زیبا و مطبوع داشته باشید.

به گزارش پایگاه اینترنتی ایندیا استادیز، مهمترین فاكتورهایی كه موجب بوی بد دهان می‌شوند،‌عبارتند از:

تمیز نبودن دهان: در اكثر موارد بوی نامطبوع دهان به دلیل وجود باكتری‌هایی است كه در داخل دهان هستند. وقتی این باكتری‌ها با ذرات غذایی تعامل می‌كنند بوی ناخوشایندی از آنها تولید می‌شود كه موجب بدبو شدن فضای دهان می‌شود. این اتفاق همچنین زمانی رخ می‌دهد كه پس از هر وعده غذایی، دهان به خوبی شسته نشود. به علاوه نوشیدن آب زیاد مدتی بعد از خوردن غذا به شستن مواد باقیمانده در دهان كمك می‌كند.

عادت‌های بد: یكی از بدترین و البته موثرترین عادات اولیه در بروز بوی بد دهان كشیدن سیگار، مصرف الكل یا جویدن تنباكو است. در اینگونه موارد شستن و مسواك زدن نواحی دسترس مثل دهان و دندانها مشكل را حل نمی‌كند چون بخش‌های دیگر مثل حنجره، گلو و بخش‌های انتهایی زبان آلوده می‌مانند و موجب بوی نامطبوع دهان می‌شوند.

مصرف كم كربوهیدرات‌ها در رژیم غذایی: مقدار زیاد پروتئین و مقدار كم كربوهیدرات در رژیم غذایی نیز موجب بروز این مشكل می‌شود. معمولا این حالت در افرادی كه برنامه ورزشی دارند، اتفاق می‌افتد. چون رژیم غذایی حاوی پروتئین زیاد در هنگام فعالیت، چربی بیشتری را در داخل بدن می‌سوزانند و در نتیجه بوی بدی تولید می‌شود. لذا تعادل در مصرف مواد غذایی روزانه حائز اهمیت است.

بیماری: در برخی از موارد بوی بد دهان می‌تواند ناشی از یك بیماری جدی‌تر باشد در اغلب موارد شایعترین بیماری‌هایی كه موجب بوی بد دهان می‌شوند دیابت و رفلاكس روده و معده هستند. دیگر بیماری‌ها كه در این زمینه نقش دارند شامل بیماری كبد و كلیه هستند.

غذا: وقتی برای ناهار یا شام به رستوران می‌روید از سفارش دادن غذاهای چسبنده خودداری كنید چون معمولا با یك بار شستن از دهان پاك نمی‌شوند. به علاوه پیاز، سیر، ادویه‌ها، پنیر و ماهی نیز از جمله غذاهایی هستند كه موجب بوی بد دهان می‌شوند.

گرسنه ماندن: گرسنه ماندن برای مدت طولانی موجب می‌شود كه بدن از ذخیره چربی خود برای آزادسازی انرژی استفاده كند. در این وضعیت موادی تولید می‌شوند كه در بروز بوی بد دهان نقش دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha