سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 30790

علت چاقی دریافت انرژی بیش از حد نیاز است و اگر انرژی حاصل توسط فعالیت های ورزشی از دست برود، چاقی نیز از بین می رود.

سلامت نیوز : علت چاقی دریافت انرژی بیش از حد نیاز است و اگر انرژی حاصل توسط فعالیت های ورزشی از دست برود، چاقی نیز از بین می رود.
دكتر فروزان صالحی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بهتر است افراد به جای كم خوردن، صحیح خوردن را آموزش ببینند و افراد نیاز به سه وعده غذایی (صبحانه، ناهار و شام) و دو میان وعده (بین صبحانه و ناهار و بین ناهار و شام) دارند. لازم نیست این وعده ها حذف شود بلكه باید در این وعده ها از مواد غذایی مناسب استفاده شود تا همان طور كه مواد مغذی مورد نیاز مثل پروتئین و ویتامین ها به بدن می رسد، بدن بیش از حد انرژی دریافت نكند.
وی افزود: از دو جنبه می توان سالم بودن مواد غذایی را مورد بررسی قرار داد، مواد غذایی باید به دور از میكروب و آلودگی ها بوده و اگر به صورت بسته بندی هستند مانند كیك و شیر باید در هنگام خرید به پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا آن ها توجه كرد و اگر بسته بندی نیست مثل میوه و سبزی باید توجه كنند كه ضد عفونی شده باشند.
دكتر صالحی با بیان این كه برای سلامتی باید از همه گروه های غذایی به اندازه كافی مصرف كرد افزود: افراد حتماً باید از گروه سبزیجات استفاده كنند و شیر و لبنیات مثل كره ماست و پنیر را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
به گفته این كارشناس تغذیه، انجام فعالیت بدنی و ورزش هایی مثل دویدن، دوچرخه سواری، شنا و همچنین خوردن غذاها به اندازه كافی، باعث می شود كه افراد همیشه سالم و تندرست باشند.
كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه درباره عادت پرخوری گفت: به خوردن بیش از حد غذا در یك وعده غذایی و یا در طول یك روز، پرخوری گفته می شود. بعضی اوقات كودكان به دلیل استرسی كه دارند بیشتر از نیاز بدنشان غذا خورده و خودشان متوجه این موضوع نمی شوند و اگر به صورت یك عادت در بیاید خطرناك است و در نهایت منجر به چاقی می شود.
وی تاكید كرد: مواد غذایی چرب، شور و شیرین به سلامتی ضرر می زند و مصرف بعضی از مواد غذایی مانند انواع تنقلات تنها شكم را پر كرده و عملاً نیازهای غذایی ما را برآورده نمی كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha