چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 307933

برخی از انواع سرطان ها تنها از طریق شیمی درمانی یا دارو درمان می شود، در حالی که برخی از انواع آنها به جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی یا هر دو نیاز پیدا می کند.

تاثیرات شگفت انگیز ۵ گیاه در مبارزه با سرطان

سلامت نیوز: برخی از انواع سرطان ها تنها از طریق شیمی درمانی یا دارو درمان می شود، در حالی که برخی از انواع آنها به جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی یا هر دو نیاز پیدا می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، با این حال محققان روی گیاهان زیادی مطالعه و تاثیر آن ها را روی بهبود سرطان بررسی کرده اند:

زنجبیل: این ادویه قدرتمند، ضد سرطان و از بین برنده تومور است و آنهم به خاطر ۴ ترکیب موجود در آن از قبیل جینجرول، پارادول، شوگائول و زرومبون. مصرف زنجبیل منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، روده بزرگ، معده، کبد، پروستات و پوست می شود.

شیرین بیان: گلابریدین موجود در ریشه شیرین بیان، منجر به پیشگیری از ابتلا به سرطان کبد می شود. همچنین این ترکیب قادر به پیشگیری از سرطان های سینه و گوارش نیز هست.

جعفری: مطالعات نشان داده که جعفری به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و رادیکال های آزاد را نابود می سازد، از دی ان آ در برابر آسیبی که می تواند به سرطان منجر شود، محافظت می کند و همچنین تکثیر و مهاجرت سلول های سرطانی در بدن را مهار می نماید.

شبدر: این گیاه ترکیبی قدرتمند به نام فورمونونتین دارد به فایده آن، کمک به مبارزه با سرطان سینه است. به گفته دانشمندان این ترکیب قدرتمند از گسترش سلول های سرطانی و همچنین حمله سرطان به سلول های سالم جلوگیری می کند.

قاصدک: توانایی قاصدک در مبارزه با سرطان به اثبات رسیده است. دانشمندان کانادایی دریافته اند که پس از گذشت ۴۸ ساعت از مواجهه با عصاره قاصدک، مرگ سلول های سرطانی آغاز می شود. همچنین، قاصدک حتی روی سلول های سرطانی که در برابر شیمی درمانی مقاوم بودند نیز تاثیرگذار بوده است. عصاره ریشه قاصدک قادر به از بین بردن سلول های سرطانی بدون سمیت برای سلول های سالم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha