گیاه خواری اگرچه مزایای زیادی برای سلامت شما دارد، اما از اطلاعات و باورهای غلط مصون نمانده است.

با مهم‌ترین باورهای غلط درباره گیاهخواری آشنا شوید

سلامت نیوز: گیاه خواری اگرچه مزایای زیادی برای سلامت شما دارد، اما از اطلاعات و باورهای غلط مصون نمانده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، اگر تمایلی به مصرف زیاد محصولات حیوانی ندارید و قصد دارید گیاهان را بیشتر وارد رژیم غذایی تان کنید، اولین گام این است که ۶ باور غلط در مورد این نوع رژیم ها دور بمانید:

رژیم های غذایی گیاهی سالم نیستند

این یک باور غلط است. تحقیقات نشان می دهد که رژیم های گیاهی مبتنی بر کاهش خطر ابتلا به دیابت، کاهش فشار خون بالا، چاقی و بیماری های قلبی هستند.

رژیم های غذایی گیاهی باعث کاهش وزن می شوند

 اینطور نیست که شما با انتخاب رژیم های گیاهی حق مصرف گزینه های ناسالمی مانند قند و سایر غذاهای فراوری شده را داشته باشید. رژیم های گیاهی زمانی به تعادل و کاهش وزن کمک می کنند که از هر گونه عادت غلط غذایی به دور باشند.

پروتئین های گیاهی برای ساخت عضله مناسب نیستند

 این یک باور غلط است. پروتئین های گیاهی سبب از بین رفتن عضلات و ضعف نمی شوند. در حقیقت آنها همانند پروتئین حیوانی در ساخت عضلات مفید هستند. مطالعات نشان داده کسانی که پروتئین برنج مصرف می کنندف پس از تمرین، به همان میزان کسانی که آب پنیر دریافت می کنند، توده عضلانی شان افزایش می یابد. خوردن آب پنیر باعث توده عضلانی بیشتر می شود، نه به این دلیل که پروتئین های حیوانی نقش موثرتری در حفظ و افزایش توده عضلانی دارند، بلکه به این دلیل که، میزان پروئتین آب پنیر در هر گرم از پروتئین برنج بیشتر است.

رژیم های غذایی مبتنی بر گیاهان، حاوی کربوهیدرات بالا هستند

 کربوهیدرات های پیچیده موجود در گیاهان نه تنها مضر نیستند، بلکه به شما در حفظ و ذخیره انرژی در طول روز کمک می کنند. مشکل زمانی ایجاد می شود که شما کربوهیدرات های فراوری شده را که باعث افزایش قند خون و افزایش وزن می شوند، به رژیم غذایی تان اضافه کنید. پس از کربوهیدرات موجود در گیاهان نترسید.

رژیم های غذایی مبتنی بر گیاهان همیشه شما را گرسنه نگه می دارند

 این نمی تواند حقیقت داشته باشد. گیاهان حاوی فیبر هستند که شما را برای زمان طولانی سیر نگه می دارند. علاوه بر این، گیاهان کم کالری هستند و شما مجبور نیستید برای جلوگیری از دریافت کالری بیش از حد، آنها را در مقادیر کوچک انتخاب کنید و بخورید. در واقع رژیم های غذایی گیاهی، بهترین روش برای کنترل گرسنگی هستند، قند خون را افزایش نمی دهند و به بهبود فرایند هضم نیز کمک می کنند.

برای دریافت همه مواد مغذی، باید پروتئین های گیاهی را ترکیب کنید

 شما لازم نیست برای دریافت پروتئین کافی از گیاهان، مثلا حتما لوبیا را با برنج مصرف کنید. تحقیقات نشان می دهد که مصرف هر کدام از غذاهای گیاهی که حاوی پروتئین هستند، به بدن شما تمام اسیدهای آمینه ضروری را در طول روز می رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha