سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 30799

رییس موسسه سلامت و بهبود تغذیه كشور گفت: روزه برای افراد چاق و دارای اضافه وزن زیاد، مفید است و ماه مبارك رمضان فرصت مناسبی برای این افراد است تا شیوه تغذیه خود را اصلاح كنند.

سلامت نیوز :  رییس موسسه سلامت و بهبود تغذیه كشور گفت: روزه برای افراد چاق و دارای اضافه وزن زیاد، مفید است و ماه مبارك رمضان فرصت مناسبی برای این افراد است تا شیوه تغذیه خود را اصلاح كنند.
 
ربابه شیخ الاسلام در گفت و گو با ایرنا با تاكید بر اینكه خوردن سحری نباید برای روزه گرفتن حذف شود، ادامه داد: سحری همانند صبحانه از وعده های مهم غذایی است و تاثیر فراوانی در حفظ تعادل سیستم ایمنی بدن تا هنگام افطار دارد.
شیخ الاسلام با اشاره به خودداری از خوردن مواد غذایی شور و ترش هنگام سحری، گفت: روزه داران از خوردن غذاهای چرب و خشك مانند كوكوسبزی و كوكو سیب زمینی، كتلت، گوشت های سرخ شده، ماهی سرخ شده، فست فودها، سوسیس و كالباس، غذاهای ادویه دار و انواع سس ها در سحری پرهیز كنند زیرا این غذاها باعث تشنگی و سوزش معده در طول روز می شود.
وی تصریح كرد، بهترین غذاها در وعده سحر، غذاهای آب پز و بخارپز، برنج و خورشت های كم چرب است. همچنین روزه داران لازم است در سحر مایعاتی مثل آب، چای كم رنگ و آب میوه مصرف كنند.
شیخ الاسلام همچنین از بیماران و سالمندان خواست برای روزه گرفتن، پیش از آغاز ماه مبارك رمضان با پزشك خود مشورت كنند.
وی گفت: باتوجه به اینكه بیماران قلبی، دیابتی، ریوی، مبتلایان به كم خونی و افراد بالای 60 سال در هنگام روزه داری باید حدود 14 ساعت گرسنه و تشنه بمانند، بنابر این لازم است با نظر پزشك روزه بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha