سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 30800
 سلامت نیوز : رییس انجمن نفرولوژی كودكان ایران، شناسایی ناهنجاری های كلیوی در دوران جنینی را راهكاری مناسب برای درمان به موقع این بیماری دانست.
 
دكتر اسفندیار بداغی با اشاره به اینكه شناسایی به موقع بیماری های كلیوی و مجاری ادراری نقش موثری در پیشگیری از بروز مشكلات مزمن و از بین رفتن كلیه دارد، افزود: با بررسی سابقه ژنتیكی و انجام آزمایش های به موقع در دوران جنینی می توان بیماری را تشخیص و پس از تولد، روش های درمانی را آغاز كرد.
وی عوامل ژنتیكی، ارثی و محیطی را از علل اصلی بروز نارسایی و مشكلات كلیوی در كودكان برشمرد و گفت: اگر بتوان این عارضه‌ها را در دوران جنینی شناسایی كرد می‌توان در درمان آن، اقدام های موثرتری انجام داد.
رییس انجمن نفرولوژی كودكان ایران گفت: خوشبختانه با تلاش‌ها و پژوهش‌های زیادی كه تاكنون صورت گرفته میزان بیماری‌های ناشناخته در كودكان بسیار كاهش یافته است و انتظار می‌رود كه این میزان نیز روزبه‌روز در حال كاهش باشد.
دكتر بداغی افزود: همچنین به علت افزایش شمار پزشكان متخصص و بالا رفتن سطح آگاهی مردم، مراجعه به كلینیك‌های تخصصی سریع‌تر انجام می‌شود و همین امر درمان را برای متخصصان آسان‌تركرده است
وی در مورد جایگاه ایران در علم نفرولوژی گفت: در زمینه مسایل علمی، ایران در جایگاه خوبی در دنیا قرار دارد و ارایه مقالات و پژوهش‌های فراوان در این زمینه نشان‌دهنده هم‌ترازی با سایر كشورهای دنیا است.
رییس انجمن نفرولوژی كودكان ایران تصریح كرد، در حال حاضر در زمینه به فعلیت رساندن تحقیقات عملی و انجام كارهای عملی نیازمند تلاش و پیشرفت در این حوزه هستیم كه با وجود متخصصان برجسته در سطح كشور این مهم به زودی محقق می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha