رئیس انجمن علمی آسیب شناسی ایران، نسبت به فعالیت آزمایشگاه های آنلاین در کشور واکنش نشان داد و گفت: فعالیت این آزمایشگاه ها، سوداگری است.

سوداگری آزمایشگاه های آنلاین/رشد ۳۰۰ درصدی هزینه های آزمایشگاهی

سلامت نیوز:رئیس انجمن علمی آسیب شناسی ایران، نسبت به فعالیت آزمایشگاه های آنلاین در کشور واکنش نشان داد و گفت: فعالیت این آزمایشگاه ها، سوداگری است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدرضا امینی فرد، با اشاره به مشکلاتی که آزمایشگاه‌های پاتولوژی را تهدید می‌کند، افزود: متأسفانه عمده مداخلات در کار آزمایشگاه‌ها با اهداف مادی است.


وی با انتقاد از برنامه تأسیس «مگا لب» ها در کشور، گفت: چنین برنامه‌ای با نگاه تجاری دنبال می‌شود.
امینی فرد با اشاره به فعالیت آزمایشگاه‌های آنلاین، افزود: انجمن علمی آسیب شناسی ایران به شدت با فعالیت آزمایشگاه‌های آنلاین مخالف است و معتقدیم که سوداگری به وجود می‌آورد.


رئیس انجمن علمی آسیب شناسی ایران ادامه داد: فعالیت آزمایشگاه‌های آنلاین، با جان مردم معامله می‌شود.
امینی فرد گفت: در همه امور قانون را باید خط کش بگذاریم. وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، بنگاه کاریابی نیستند که توقع ایجاد شود.
وی با اشاره به تعرفه‌های ناچیز آزمایشگاه‌های پاتولوژی و مشکلاتی که در ارائه خدمت به مردم ایجاد می‌کند، افزود: در حالت خوشبینانه، تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها فقط ۲۰ درصد رشد داشته است. در حالی که هزینه‌های آزمایشگاه‌ها تا ۳۰۰ درصد رشد داشته است و در نتیجه ارائه خدمات آزمایشگاه‌ها را دچار مشکل می‌کند.


امینی فرد گفت: در چنین شرایطی، آزمایشگاه‌ها یا مجبورند گرانفروشی کنند و یا خدمات ارائه ندهند و تعطیل شوند.
رئیس انجمن علمی آسیب شناسی ایران تاکید کرد: با این روند تورم در کشور و تعرفه‌هایی که برای آزمایشگاه‌ها پیش بینی شده است، شاهد ورشکستگی آزمایشگاه‌های پاتولوژی خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha