عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: راهكار حل مسئله آلودگی هوا این است كه مسئولان به جای كارشناسی‌ كردن، برنامه‌ها را تحقق ببخشند و اجرایی كنند.

سلامت نیوز : عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: راهكار حل مسئله آلودگی هوا این است كه مسئولان به جای كارشناسی‌ كردن، برنامه‌ها را تحقق ببخشند و اجرایی كنند.

محمد جواد نظری در گفت‌وگو با فارس در خصوص اینكه چرا هر سال حل پرونده آلودگی هوا بدون نتیجه به زمان دیگری موكول می‌شود، اظهار داشت: موضوع آلودگی آب‌های زیرزمینی تهران مسئله‌ای است كه علاوه بر آلودگی هوا در شهر تهران وجود دارد ضمن اینكه آلودگی‌هایی كه در شهرستان‌ها وجود دارد نیز فراموش شده است.

وی ادامه داد: اراده قوی كه باید پشت موضوع آلودگی هوا باشد، وجود ندارد ضمن اینكه شعارها بیشتر از اقدامات ما شده است همچنین بسیاری از نعمت‌ها برای ما وجود دارد كه بسیاری از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها مانند سازمان محیط زیست و منابع طبیعی به جای داشتن برنامه برای استفاده از نعمت‌های خدادادی خود را به روزمرگی مشغول می‌كنند.

نظری افزود: چند سالی است كه در كمیسیون بهداشت مجلس سه تا چهار موضوع زیربنایی را پیگیری كرده‌ایم اما با كمال تأسف گوش شنوایی برای اجرا شدن طرح‌هایی مانند كارت هوشمند برای كل كشور و یكسان شدن صندوق‌های بیمه پیدا نشد ضمن اینكه این موارد معضلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در ارتباط با آلودگی هوا نیز هر كسی گناه را به گردن دیگری می‌اندازد به طور مثال شهرداری گناه را به گردن محیط زیست و محیط زیست نیز گناه را به گردن بهداشت می‌اندازد.

وی در خصوص طرح كاهش آلودگی هوا كه 11 سال بدون اجرا باقی مانده است، بیان كرد: قوانین بسیار خوبی از سالیان سال وجود دارد اما هنوز مسئولان قوانین 50 سال پیش را اجرا می‌كنند و اتفاقات بروز را اجرا نمی‌كنند.

نظری تأكید كرد: گاهی علاوه بر آلودگی هوا، آلودگی‌‌های دریایی اتفاق می‌افتد و تمام سموم و آلودگی‌ها به دریا ریخته می‌شود.

عضو كمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان كرد: راهكار حل مسئله آلودگی هوا این است كه مسئولان به جای كارشناسی‌ كردن، برنامه‌ها را تحقق ببخشند و اجرایی كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha