سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 30804

متخصص پزشكی ورزشی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی گفت: رعایت بهداشت مناسب و مراقبت دقیق از پاها در زمان انجام ورزش، برای پیشگیری از عفونت های احتمالی ضروری است و باید به تمام زخم ها رسیدگی كرده و از هر گونه تحریك خودداری كنند.

سلامت نیوز : متخصص پزشكی ورزشی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی گفت: رعایت بهداشت مناسب و مراقبت دقیق از پاها در زمان انجام ورزش، برای پیشگیری از عفونت های احتمالی ضروری است و باید به تمام زخم ها رسیدگی كرده و از هر گونه تحریك خودداری كنند.
 
دكتر زهرا مدنی افزود:‌ بیماران دیابتی پیش از شروع ورزش حتما با پزشك متخصص مشورت كنند و توصیه می شود بیماران مبتلا به دیابت تیپ یك و تیپ دو، سه تا هفت روز در هفته برای انجام ورزش اقدام كنند.
وی درباره شدت ورزش افراد مبتلا به دیابت، افزود: بهتر است این افراد به طور متوسط بین 20 تا 60 دقیقه در هر جلسه یا در مجموع 150 دقیقه در هفته ورزش كنند.
مدنی ادامه داد: پیاده روی، دوچرخه سواری، راه رفتن تند و ورزش های آبی از جمله ورزش هایی است كه برای افراد دیابتی توصیه می شود.
به گفته وی، قند خون افراد دیابتی در هنگام ورزش باید بین 100 تا 240 باشد و قند خون كنترل نشده بالای 250 از موارد ممنوعیت نسبی انجام ورزش است.
این متخصص به بیماران مبتلا به دیابت در باره انجام ورزش كششی گفت: دیابتی ها می توانند دو تا سه روز در هفته و بین 15 تا 30 ثانیه برای هر كشش وقت بگذارند و نوع ورزش كششی بهتر است حركات كششی برای اندام فوقانی سه تا پنج حركت و برای اندام تحتانی نیز، چهار تا پنج حركت باشد.
مدنی تصریح كرد،‌ در بیماران دیابتی كه مبتلا به مشكلات قلبی، نارسایی كلیه یا اختلالات چشمی هستند، ورزش باید با شدت كم انجام شود و باید از انجام ورزش های شدید خودداری كنند.
وی به افراد دیابتی توصیه كرد، هنگام ورزش، كفش مناسب بپوشند و همچنین به همراه فرد دیگری به ورزش بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha