یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

خلیج‌فارس و دریای خزر مواج و متلاطم می‌شوند / بارش برف و باران در بیش از ۱۰ استان کشور

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های ساحلی دریای خزر و نقاطی از استان‌های واقع شمال غرب کشور آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه و همچنین خراسان جنوبی و کرمان بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.


وی ضمن اشاره به اینکه در هرمزگان و نیمه جنوبی فارس بارش‌ها به شکل رگبار و رعد‌وبرق همراه با وزش باد رخ می‌دهد، ادامه داد: فردا دوشنبه برای استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی نقاط از کرمان، جنوب فارس و شمال هرمزگان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد، اظهار کرد: سه‌شنبه شب سامانه بارشی از سمت جنوب، کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این سامانه چهارشنبه موجب وقوع رگبار، رعد‌وبرق در مناطق جنوب، جنوب غرب و شرق کشور می‌شود و در مناطق سردسیر بارش برف را به همراه دارد.


 نقشینه با اشاره به اینکه چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال وارد کشور می‌شود و موجب شدت گرفتن بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر می‌شود، افزود: دریای خزر امروز و چهارشنبه مواج و متلاطم می‌شود.


وی با بیان اینکه از امروز تا پایان هفته خلیج فارس و از سه شنبه تا پایان هفته دریای عمان مواج و متلاطم هستند، عنوان کرد: در این زمینه هم برای دریای خزر و هم برای خلیج فارس هشدار دریایی صادر کردیم و در این هشدار اشاره کردیم که احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناور‌های کوچک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی وجود دارد و توصیه می‌شود که ممنوعیت شنا، تفریحات آبی و فعالیت‌های شیلاتی و همچنین محدودیت در تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین در این مناطق صورت گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: امروز برای پایتخت آسمان کمی تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و از ظهر بر روی ارتفاعات تهران افزایش رشد ابر، وزش باد و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha