عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری بر لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده پرستاران شهید سلامت در دوران کرونا تاکید کرد.

لزوم تسریع بررسی پرونده پرستاران جانباخته کرونا / لحاظ امتیازات ویژه برای پرستاران بهبودیافته

سلامت نیوز:عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری بر لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده پرستاران شهید سلامت در دوران کرونا تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، حسین جعفری، گفت: حدود ۱۰۰ شهید خدمت در عرصه نظام سلامت داریم، ولی تاکنون پرونده این عزیزان بررسی نشده است و فقط تعدادی از این عزیزان پرونده هایشان مورد برسی قرار گرفته است؛ این در حالی است که پرستاران در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند و کم لطفی است که در روند پرونده‌های پرستارانی که شهید شده‌اند تسریعی صورت نگیرد.


وی افزود: باید در نظر داشته باشیم که پرستاران با شهدای دفاع مقدس هیچ تفاوتی ندارند؛ زیرا آنها هم مثل شهدای ۸ سال دفاع مقدس جان خودشان را برای حفظ مردم گذاشتند، در واقع مسیر همه آنها یکسان است و فقط موقعیت مکانی و نحوه شهادتشان متفاوت است . پس شایسته است امتیازاتی که برای شهدای دفاع مقدس درنظر گرفته می‌شود برای این عزیزان نیز درنظر گرفته شود.


وی گفت: شهدای مدافع سلامت و خانواده هایشان می‌دانستند که این بیماری خطرناک است، با این حال با ایثار و فداکاری ای که داشتند پا در عرصه مبارزه با این ویروس گذاشتند؛ شایسته است خانواده‌های این عزیزان از طرف جامعه حمایت شوند.


جعفری ادامه داد: مسئولان باید در نظر داشته باشند شهادت پرستاران علاوه بر آسیب روحی که بر روی خانواده این عزیزان می‌گذارد، سبب ناراحتی و آسیب روانی در جامعه پرستاری نیز می شود، همچنین باعث می‌شود گروه پرستاری کشور به سمت ناامیدی حرکت کند.


عضو شورای عالی نظام پرستاری در خصوص مشکلات پرستاران بیان کرد: معضل اصلی که سبب آسیب جسمی و روحی برای پرستاران می شود، فقط کمبود نیروی انسانی است. این در صورتی است که تعداد تخت‌های بیمارستانی افزایش پیدا کرده است ولی در قبال آن جذب نیرویی صورت نگرفته است.


جعفری گفت: باید توجه داشته باشیم که در نظر نگرفتن زیر ساخت مناسب با نیروی انسانی سبب بروز مشکلات و آسیب‌ها در جامعه پرستاری می‌شود. 
وی با اشاره به شیوع ویروس انگلیسی، اظهار کرد: از مردم درخواست داریم پروتکل ها را رعایت کنند، متاسفانه در وضعیت شروع پیک چهارم کرونا و ویروس انگلیسی هستیم که عدم توجه به آن سبب آسیب جدی به کادر درمان و مردم می شود. خواهش می کنیم مردم عادی به این موضوع نگاه نکنند و مراقب سلامتی خودشان و کادر درمان باشند. 

جعفری خاطر نشان کرد: برخی پرستاران دچار بیماری کرونا می شوند و بعد از مدتی که بهبود می‌یابند، دچار عوارضی مانند مشکل دستگاه تنفسی، ریزش مو و... می‌شوند، شایسته است برای این عزیزان نیز امتیازاتی تعلق گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha