سلامت نیوز : دفتر آموزش و ارتقای سلامت جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد،‌ مبتلایان به آرتروز باید به حد كافی مواد مورد نیاز بدن خود را از طریق غذا تامین كند چراكه رژیم غذایی مناسب، بهترین روش كاهش درد آرتروز است.
 
اگر تغذیه نامناسب باشد،‌ بدن نیز ضعیف می شود و به تبع آن مقابله با بیماری دشوارتر می شود.
آرتروز شایع ترین بیماری از دسته التهاب مفاصل است و در این بیماری غضروف مفصل آسیب دیده و كم كم از بین می رود.
همچنین آرتروز ممكن است هر مفصلی را درگیر كند اما مفصل بزرگ كه وزن بدن را تحمل می كند مثل مفاصل زانو، ران و ستون فقرات بیشتر در معرض ابتلا هستند.
افراد مبتلا به آرتروز حتما باید داروهای ضد درد خود را كه پزشك تجویز كرده را به موقع مصرف كنند زیرا اگر درد شروع شود و بعد مسكن مصرف كنند،‌ درد دیرتر و سخت تر كنترل می شود اما مصرف مرتب و طبق دستور پزشك، باعث می شود شدت درد كاهش یابد.
بهتر است این افراد از مفصل خود كمتر كار بكشند و در هر ساعت دست كم، 10 دقیقه به مفصل خود استراحت دهند و سعی كنند تا حد امكان، فعالیت های بدنی خود را طوری تنظیم كنند كه مفصل مبتلا، كمتر فعال باشد.
در افرادی كه اضافه وزن دارند كم كردن وزن باید حتما مد نظر قرار گیرد همچنین رژیم گرفتن و ورزش كردن برای كاهش وزن باید تحت نظر پزشك انجام شود.
افراد مبتلا به آرتروز، برای كاهش درد خود می توانند از كیسه یخ استفاده كرده و یا طبق دستور پزشك از مسكن های ضد درد و ضد التهاب كه در كاهش درد مفصل موثر است، استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha