سلامت نیوز : دبیر انجمن چشم پزشكی ایران و فوق تخصص شبكیه گفت: افراد نزدیك بین، بیش از سایرین در معرض خطر پارگی شبكیه چشم قرار دارند.
 
امین الله نیك اقبالی در گفت و گو با ایرنا افزود: یكی از عوامل مهم جداشدگی شبكیه، كشش هایی است كه به زجاجیه چشم وارد می شود.
وی اظهار داشت: زجاجیه ژلی است كه فضای درون چشم را پر می كند، به چشم قوام می دهد و نمی گذارد چشم مچاله شود اما به مرور زمان تغییراتی در زجاجیه چشم به وجود می آید كه شبكیه را در معرض جداشدگی قرار می دهد.
این استاد چشم پزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران خاطرنشان كرد، مگس پران یا جرقه در چشم، علایم نگران كننده ای است كه می تواند بیانگر بروز جداشدگی شبكیه باشد و افراد با بروز این علایم باید هرچه سریع تر به پزشك مراجعه كنند.
نیك اقبالی گفت: جداشدگی شبكیه چشم به عوامل متعددی بستگی دارد، افراد نزدیك بین بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند درحالی كه خونریزی و ضربه ها از دیگر عوامل جداشدگی شبكیه به شمار می رود.
وی افزود: درصورت كدورت شدید زجاجیه، خونریزی و التهاب، چشم تخلیه می شود درغیر این صورت عمل جراحی روی شبكیه چشم در 90 درصد موارد این بیماری را درمان می كند.
نیك اقبالی یادآور شد، شیوع جداشدگی شبكیه در سنین بالا و همچنین در افراد نزدیك بین و افراد دارای سابقه فامیلی ابتلای به این بیماری، بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha