سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 30818
سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشكی و داروسازی در انگلیس موفق شدند از گیاه تنباكو دارویی جدید برای مقابله با ایدز تولید كنند.

به گزارش ایسنا، مقامات بهداشتی این كشور، نخستین آزمایش بالینی روی این دارو را تایید كرده‌اند. داروی جدید حاوی آنتی‌بادی‌هایی است كه با برنامه‌ریزی ویژه می‌تواند مانع از انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر شود. این دارو قرار است در مركز مطالعات بالینی دانشگاه سوری روی 11 زن در یك پروسه‌ی درمانی معمولی، مورد آزمایش قرار بگیرد. داروی جدید از گیاهان تنباكوی تراریخته تهیه شده است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، پزشكان معتقدند كه آنتی‌بادی‌های موجود در این دارو از خطر ابتلای مجدد به بیماری در افرادی كه پیش‌تر درمان شده‌اند، جلوگیری می‌كنند. این تنباكوهای تراریخته كه آنتی‌بادی موسوم به P2G12 را تولید می‌كنند در گلخانه‌های آلوده به ویروس در انستیتوی آلمانی فرانهوفر پرورش یافته‌اند.

پروفسور جولیان در دانشگاه سنت جورج لندن در این باره اظهار داشت: این دارو دستاوردی است كه بسیاری مردم تصور نمی‌كردند دستیابی به‌ آن امكان‌پذیر باشد و ما امیدواریم كه به زودی بتوانیم با همین كیفیت مقادیر بیشتری از دارو را تولید كنیم و در اختیار بیماران قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha