سلامت نیوز : یك فیزیوتراپیست عنوان كرد: تشك‌های ماساژور، وسایل مناسبی برای ایجاد آرامش، رفع خستگی و تنش‌ها هستند.

زهرا صلاح‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این كه تنظیم فركانس‌های لرزشی در تشك‌های ماساژور باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار كرد: اگر فركانس‌های لرزشی این تشك‌ها به درستی تنظیم نشوند، می‌توانند باعث آزردگی پوست شوند.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا عمل ماساژ باید تنها با دست انجام شود، گفت: لزوما نباید اینگونه باشد، از روغن‌های مختلفی در حین ماساژ استفاده می‌شود كه اغلب هم گیاهی هستند. دستگاه‌های مخصوصی چون ماساژ جنرال نیز در بازار موجود هستند كه با كمك آن تمام بدن فرد، ماساژ داده می‌شود. از ماساژ‌ورهای لوكال نیز برای قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌شود اما به طور كلی ماساژ با دست برای ایجاد ریلكشن مناسب‌تر است.

صلاح‌زاده اضافه كرد: ماساژ درمانی یك علم است. علمی وسیع كه فیزیوتراپ‌ها از آن در مواقع لزوم برای درمان بیمارشان استفاده می‌كنند. علاوه بر جنبه‌های روحی و روانی این روش كه به رفع استرس‌های درونی و اضطراب‌ها كمك می‌كند، جنبه درمانی ماساژ به منظور تقویت عضلات و رفع كوتاهی‌های عضلانی پس از سوختگی و نظیر آن برای فیزیوتراپ‌ها و متخصصان طب ورزشی حائز اهمیت است.

این فیزیوتراپیست درباره تاثیر ماساژ در رفع نقص عضلانی پس از سوختگی‌ها گفت: بافت‌های پوست پس از سوختگی، سفت می‌شوند ماساژ درمانی كمك می‌كند این بافت‌ها نرم شده و انعطاف‌ پذیری پوست پس از سوختگی، جراحی و برخی تروماها بازگردد.

وی در پایان خاطرنشان كرد: ماساژ نیز مانند هر روش دیگری، نیاز به تخصص دارد. اگر این روش توسط افراد دوره ندیده به كار بسته شود نه تنها تاثیر مثبتی بر جای نمی‌گذارد بلكه ممكن است در اثر ایجاد فشار و نیروی بیش از اندازه به پوست، باعث درگیری‌های پوستی و ناراحتی‌های دیگر نیز بشود و بر استرس‌های فرد بیفزاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha