سلامت نیوز : مدیر مرکز خدمات تخصصی ایمونولوژی، آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اشاره به تاسیس این کلینیک در اواخر سال گذشته گفت: این مرکز با توجه به خدمات به روزی که در خصوص بیماری های ایمونولوژِی، آسم و آلرژی به صورت یک مجموعه کامل به بیماران ارائه می دهد توانسته است، بیش از 1000 بیمار را در طول این مدت جذب کند.

دکتر وحید قبادی دانا در گفت وگو با ایسنا  با بیان این مطلب که کلینیک خدمات تخصصی و فوق تخصصی ایمونولوژی، آسم و آلرژی این نهاد تقریبا از ده ماه پیش موفق به اخذ موافقت اصولی از سوی دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی شد، بیان داشت: این کلینیک منطبق با معیارهای علمی روز دنیا به منظور ارائه خدمات آموزشی به بیماران و خانواده‌های آنها، خدمات مشاوره‌ای و ارائه روش‌های پیشگیری و همچنین خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران آلرژیک و کمبود ایمنی تاسیس شد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی ایمونولوژی، آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی حضور پزشکان فوق تخصص ایمونولوژی آسم و آلرژی در مجموعه را از نکات مثبت این مرکز ارزیابی و تصریح کرد: تمامی مراحل تشخیصی این بیماری از جمله نیاز به تست‌های پوستی (prick) که از بررسی‌های لازم برای تشخیص و درمان نیمی از بیماری‌های آلرژیک است و همچنین تست تنفسی (spiromtry) برای بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی آلرژیک مانند آسم از جمله خدماتی است که برای تکمیل معاینات بالینی در داخل مرکز انجام می‌شود و نیازی به مراجعه بیمار به مراکز دیگر برای انجام این تست‌های آزمایشگاهی نیست.

دکتر قبادی دانا در ادامه اظهار داشت: انجام ایمونوتراپی و تزریق واکسن‌های ضد آلرژی برای کاهش حساسیت زدایی در افراد مبتلا به برخی بیماری‌های آلرژیک از خدمات دیگری است که توسط کادر درمانی این کلینیک ارائه می‌شود.

وی افزود: آسم، کهیر، اگزما، آنافیلاکسی، سرفه‌های مزمن، آلرژی‌های غذایی و دارویی، گزش حشرات و رینیک آلرژی از جمله بیماری‌هایی هستند که توسط متخصصین این مرکز مورد معاینه و درمان قرار می‌گیرند.

مدیر مرکز خدمات تخصصی ایمونولوژی، آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی با اشاره به اختصاص فضای جدید برای پذیرش بیشتر و بهتر بیماران گفت: کمبود فضای فیزیکی از محدودیت‌های موجود این مرکز است که با اختصاص ساختمان جدید تا پایان شهریور ماه این مشکل تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر کسب موافقت کلی گروه پژوهشی ایمونولوژی، آسم و آلرژی از معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی دراوایل سال جاری گفت: یکی از نکات مثبت پیشرفت مراکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی حضور گروه‌های پژوهشی در کنار مراکز درمانی است زیرا از این طریق محققان با بررسی آخرین روش‌ها و متدهای رایج در دنیا قادر خواهند بود به ارائه بهتر خدمات درمانی در کلینیک‌ها کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha