سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 30823
سلامت نیوز : یک متخصص مغز و اعصاب به تومورهای مغزی به عنوان یكی از علل سردردها اشاره کرد و گفت: پیشرفت تومور، شدت و تعداد حملات سردرد را افزایش داده و همچنین شدت حملات را زیاد می‌کند.

دكتر ابوالقاسم رحیم دل در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص علت سردردهای دائمی اظهار کرد: علت سردردها عصبی یا میگرنی است که در گروه سنی اطفال و نوجوان سردردهای میگرنی وجود دارد و در سنین بزرگسال و مسن، سردردهای عصبی و تنشی دیده می شود.

وی افزود: بیشتر سردردها خوش خیم است ولی در سنین پیری و سالمندی تا حدودی سردردهای بدخیم رو به افزایش است و شیوع این سردردها نسبت به سنین جوانی بیشتر است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی یزد، عفونت‌های مغزی را از علل دیگر سردرد دانست و اظهار داشت: التهاب شریان‌های مغزی و جمجمه‌ای كه مهمترین آن شریان‌های مغزی گیجگاهی است از دیگر علل سردردهاست كه این حالت در افراد بالای 50 سال دیده شده و در گروه سنی زیر 50 سال گزارش نشده است.

دکتر رحیم دل عفونت‌های سینوزیت که در سنین نوجوانی به بالا شایع است و عفونت‌های دندانی را از علل دیگر سرددرهای مکرر دانست.

وی بیماری‌های ویروسی حاد همانند آنفلوانزا، هپاتیت ب و همچنین بیماری‌های روماتسیمی و ریه‌ای را از علل دیگر سردردهای مزمن اعلام کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینكه مصرف بعضی از داروها همانند داروهای فشار خون و داروهای بیماری آسم که موجب سردرد می شوند، بیماری‌های قلبی و نارسایی‌های کلیوی و کبدی را نیز از علل دیگر سردردهای دائمی دانست.

وی افزود: نقش تغذیه در مورد سردردهای میگرنی و عصبی موثر است. بعضی از غذاها می‌تواند ایجاد سردرد کرده و یا آن را تشدید کند اما این مساله در مورد همه افراد یکسان نیست به عنوان مثال در سردردهای میگرنی استفاده از مواد غذایی مانند ادویه، پرتقال، سبزیجات، سوسیس و کالباس باعث تشدید سردرد می‌شود كه این مواد غذایی نباید مورد استفاده قرار گیرد.

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به بی خطر بودن سردردها به خودی خود گفت: عوارض سردردهای دائمی و آزار دهنده بستگی به علت زمینه‌ای آن دارد این در حالی است كه این سردردها به خودی خود عوارضی ندارند.

دکتر رحیم دل در پایان خاطرنشان کرد: در سردردهای میگرنی اجتناب از بعضی غذاها، استرس، پرهیز از بی‌خوابی، حذف داروهایی که موجب سردرد می‌شوند و درمان آن توسط دارو در مدت سه تا 6 ماه امکان پذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha