برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) از کمک تکمیلی 875 هزار دلاری دولت ژاپن به پروژه کمک‌رسانی خود به پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌نماید.

تداوم حمایت‌های سخاوتمندانه ژاپن از فعالیت‌های برنامه جهانی غذا در ایران

سلامت نیوز: برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) از کمک تکمیلی 875 هزار دلاری دولت ژاپن به پروژه کمک‌رسانی خود به پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌نماید.

به گزارش سلامت نیوز، حمایت مالی اخیر علاوه بر کمک 7 میلیون دلاری ژاپن در مارس سال 2020 می‌باشد که برنامه جهانی غذا از آن برای پاسخ به کووید-19 در ایران استفاده کرد. این بزرگترین کمک دولت ژاپن به برنامه جهانی غذا در ایران است که برای خرید آرد گندم، حبوبات و روغن برای آسیب پذیرترین پناهندگان ساکن مهمانشهرهای ایران استفاده می شود.

خانم نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در جمهوری اسلامی ایران گفت: "ما از دولت و مردم ژاپن برای پشتیبانی مداوم از فعالیت‌هایمان در ایران بسیار سپاسگزاریم." وی در ادامه افزود: "پناهندگان آسیب پذیرترین گروه یک جامعه هستند و اکنون بیش از هر زمان دیگر برای بهبودی از اثرات همهگیری کووید-19 به حمایت نیاز دارند."

در حال حاضر برنامه جهانی غذا از 31 هزار پناهنده افغان و عراقی که در 20 مهمانشهر در سراسر کشور زندگی می کنند با کمک های غذایی، آموزشی و معیشتی حمایت می کند.

جناب آقای آیکاوا کازوتوشی، سفیر ژاپن در ایران گفت: "حمایت از پناهندگان یکی از اولویت های کمک های توسعه ای رسمی ژاپن به ایران است. شیوع کووید-19 در ایران به طور قطع بر وضعیت زندگی گروه های آسیب پذیر از جمله پناهندگان تأثیر گذاشته است. دولت ژاپن تصدیق می کند که همکاری با WFP در ایران، که به طور  مستمر از غذا و بهداشت پناهندگان حمایت می کند، بمنظور حفظ زندگی و معیشت پناهندگان در شرایط رو به وخامت، موثر است."

طی سه دهه گذشته جمهوری اسلامی ایران میزبان یکی از بزرگترین جمعیت پناهندگان در جهان بوده است.

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد برنده جایزه صلح نوبل در سال 2020 است. ما بزرگترین سازمان بشردوستانه در جهان هستیم که در مواقع اضطراری جان انسان ها را نجات می‌دهیم و از کمک‌های غذایی برای ایجاد راهی به سوی صلح، ثبات و رفاه افرادی که در گذر از مناقشات، بلایا و تغییرات اقلیمی می‌باشند، استفاده می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha