چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 308257

«اجازه مختصر سفر‌های نوروزی را گرفته‌ایم» روز گذشته بود که این جمله به نقل از معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

عضو کمیته علمی کرونا: سفر نوروزی ممنوع است

سلامت نیوز:«اجازه مختصر سفر‌های نوروزی را گرفته‌ایم» روز گذشته بود که این جمله به نقل از معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،«اجازه مختصر سفر‌های نوروزی را گرفته‌ایم» روز گذشته بود که این جمله به نقل از معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.


براساس آنچه از ولی تیموری نقل شده «وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجازه مختصری (به صورت محدود و کنترل‌شده) را برای سفر‌های نوروزی مشروط به رعایت پروتکل‌ها از ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا گرفته است.»


خبری که با دو واکنش تند مواجه شد؛ سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به ادعای این مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: «ستاد کرونا مصوبه قطعی برای سفر‌های نوروزی نداشته است.»


اما این پایان ماجرا نبود؛ مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌و‌گو با میزان ضمن ابراز نگرانی از سفرهای نوروزی، گفت: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی که در راستای مقابله با کرونا تعیین شده، در شرایط اپیدمی بیماری رفتن به سفر غیر ضروری ممنوع است و تحت هیچ شرایطی جایز نیست و افراد نباید در چنین شرایطی به سفر‌های غیرضروری بروند.


عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، افزود: در صورتی که سفر ضروری باشد، می‌توان فکری به حال آن کرد، ولی در صورتی که غیرضروری باشد، نباید صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha