چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 308272

دکتر محمدرضا خامی؛ دندانپزشک و متخصص سلامت دهان و دندان، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در برنامه ضربان از شبکه سلامت درمورد سلامت دندان توضیحاتی ارائه داد.

اولین چکاب دندان ها برای کودکان چه سنی است؟

سلامت نیوز: دکتر محمدرضا خامی؛ دندانپزشک و متخصص سلامت دهان و دندان، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در برنامه ضربان از شبکه سلامت درمورد سلامت دندان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرنیوز، در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید.

♦مراجعه پیشگیرانه به این معنا است که ؛ اگر حتی هیچ مشکلی در ناحیه دهان و دندان احساس نمی شود؛ باید برای معاینه دور ای به پزشک مراجعه شود.

♦بیماری دندان ، نوعی بیماری است که فرد نمی تواند خودش متوجه شود زیرا گاهی فرد پوسیدگی دندان دارد اما هیچ علائم درد و تغییر ظاهری دیده نمی شود و حتی پزشک هم با نگاه کردم معمولی متوجه آن نمی شود.

♦بیماری دهان و دندان، بیماری ناشناخته شده نیست به همین دلیل راه های پیشگیری خوبی وجود دارد که فرد باید به آن ها عمل کند  و جلوی پوسیدگی های بیشتر گرفته می شود.

♦فلوراید ها دو نوع اثر دارند؛ موضعی و سیستمیک؛ به خوبی می توانند جلوی پوسیدگی دندان را چه در خردسالی و چه در بزرگسالان بگیرد و در سلامت دهان و دنان تاثیر گذار است.

♦اگر دندان ها در دهان کودکان به خوبی شکل نگرفته باشد با مشورت و تشخیص پزشک فلوراید تراپی انجام می شود.

♦دهان شویه ها نباید توسط کودکان خورده شود به همین علت در مدارس متوقف شد.

♦میزان استفاده از دهان شویه فلوراید بستگی به دوز آن و تشخیص پزشک باید انجام بگیرد.

♦اگر در دندان های شیری پوسیدگی زیاد باشد، این پوسیدگی ها به دندان اصلی منتقل می شود.

♦قبل از سن یک سالگی باید اولین چکاب برای کودکان انجام شود؛ بعد از رویش دندان ها با تشخیص پزشک چند ماهی یکبار باید به  دندانپزشک مراجعه شود.

♦معمولا برای بزرگسالان سالی یکبار مراجعه به دندانپزشک کافی است اما اگر پزشک تشخیص پوسیدگی دهد باید زودتر مراجعه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha