معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران از ازدحام و شلوغی در بازارهای تهران، مراکز خرید و وسایل نقلیه عمومی ابراز نگرانی کرد.

افزایش بستری‌های کرونا در تهران/ ویروس انگلیسی جوانان را بستری کرده است

سلامت نیوز: معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران از ازدحام و شلوغی در بازارهای تهران، مراکز خرید و وسایل نقلیه عمومی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران، با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر، بیان کرد: در ماه‌های دی، بهمن و همچنین هفته اول اسفند ماه مشخصا تعداد مبتلایان جوان و کودک افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم متاسفانه در تهران به دلیل کم شدن شدت محدودیت‌ها، در وسایل نقلیه عمومی، مراکز خرید، بازارهای مایحتاج خرید مثل میادین میوه و تره‌بار ازدحام و شلوغی را کامل می‌بینیم.

توکلی افزود: متاسفانه از الان تا آخرین روز اسفند هم درگیر دست فروشی و بازارهای غیررسمی در پیاده روها خواهیم بود که بسیار پرخطر است، همچنین مسئله مهم به باشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها و به خصوص آرایشگاه‌های زنانه مربوط است که محل چرخش ویروس هستند.

وی بیان کرد: همه‌ی این موارد ریسک ابتلا در جامعه را بالا می‌برد و موضوع دیگر مربوط به پروازهایی است که در یک الی دو ماه اخیر از کشورهای دیگر در ایران نشستند که نمی‌دانیم خیلی روی آن بررسی می‌شود یا نه، ولی به هر حال سعی بر این است تا از مسافران تست گرفته شود و در صورت مثبت بودن تست، قرنطینه شوند.

توکلی ادامه داد: نکته‌ی دیگر این است که برای تردد در تهران به مناطق حاشیه شهر با وسیله‌ی نقلیه هیچ محدودیتی اعمال نشد و همه‌ی اینها و همچنین نزدیک شدن به سال جدید، باعث پیچیده شدن شرایط در تهران می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید کماکان در رعایت پروتکل‌ها وفادار باشند، بیان کرد: ویروس جهش یافته‌ی انگلیسی به دلیل شدت سرایت، جوانان را بیشتر درگیر کرده است که این یک عامل مخاطره آمیز برای مردم خواهد بود، اما در نظر داشته باشید که مدل حفاظتی و رعایت پروتکل‌ها در برابر ویروس جهش یافته با ویروس غیرجهش یافته تفاوت آن چنانی ندارد و قاعدتا احتیاط برای هر دو یکی است.

توکلی افزود: در شهر تهران میزان مراجعه‌های سرپایی طی دو ماه اخیر افزایش‌ داشت و همینطور بستری‌ها مختصر افزایشی پیدا کرد که روزانه ۳۰۰ مورد و تعداد بستری‌های تجمیعی در کل بیمارستان‌ها دو هزار نفر است.

وی در مورد گروه سنی افراد بستری در آی‌سی‌یوها، گفت: رنج سنی افراد بستری پراکنده است، ولی کماکان بیشتر افراد ۶۰ سال به بالا هستند و البته حضور جوان‌ها در آی‌سی‌یو هم مختصری افزایش پیدا کرده است.

توکلی در پایان با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در ایام عید، افزود: شرایط در عید به نیمه‌ی دوم ماه بستگی دارد و اگر استان‌ها درگیری بیشتری داشته باشند، محدودیت‌ها برای آنها سختگیرانه‌تر خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha