چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 308277

این مواد غذایی به کاهش فشار خون کمک می‌کنند.

برای کاهش فشار خون این مواد غذایی را مصرف کنید

سلامت نیوز: این مواد غذایی به کاهش فشار خون کمک می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، بیماری فشار خون، شایع‌ترین عامل خطر قابل پیشگیری برای بیماری‌های قلبی است، به طوری که بیش از ۱ میلیارد نفر با آن درگیر هستند.

برای کاهش فشار خون، از داروهای مختلفی استفاده می‌شود، اگرچه تغییر سبک‌زندگی و رژیم غذایی  می‌تواند فشار خون را کاهش داده و خطر درگیری افراد با بیماری‌های مختلف قلبی را کمتر کند. در همین راستا با برخی از مواد غذایی که به کاهش فشار خون کمک می‌کند، آشنا شوید:

مرکبات

میوه‌های خانواده مرکبات مثل لیمو، پرتقال و گریپ فروت، می‌توانند تاثیر قوی در کاهش فشار خون داشته باشند. آن‌ها سرشار ویتامین‌ها و مواد غذایی هستند که می‌تواند قلب شما را سالم نگه‌دارد.

سالمون و ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب یک منبع سرشار از امگا-۳ هستند، ماده عذایی که تاثیر قابل توجهی در سلامت قلب دارد و این نوع چربی‌ها می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

پسته

پسته سرشار مواد غذایی مختلف است و تغذیه آن می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. مطالعه ۲۱ تحقیق مختلف نشان داده است که در میان تمام آجیل‌ها، پسته بیشترین تاثیر را در فشار خون دارد.

هویج

اگرچه هویج را می‌توان به شکل‌های معمولی و پخته مصرف کرد، اما یک مطالعه روی ۲۱۹۵ نفر از سن ۴۰ تا ۵۹ نشان می‌دهد که مصرف هویج نپخته تاثیر زیادی در کاهش فشار خون دارد.

بروکلی

بروکلی مملو از آنتی‌اکسیدان‌ است، ماده غذایی که به کاهش فشار خون کمک می‌کند. یک مطالعه روی ۱۸۷۴۵۳ نفر نشان می‌دهد کسانی که هفته‌ای چهار بروکلی می‌خورند، به احتمال کمتری با خطر فشار خون درگیر می‌شوند.

منبع: هلف‌لاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha