سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 30828

دبیر چهارمین همایش سراسری انجمن پزشكان نوزادان ایران گفت: 7 تا 10 درصد زایمان‌ها به صورت زودرس است كه معرفی روش‌های نوین برای پیشگیری از آن لازم است.

سلامت نیوز :  دبیر چهارمین همایش سراسری انجمن پزشكان نوزادان ایران گفت: 7 تا 10 درصد زایمان‌ها به صورت زودرس است كه معرفی روش‌های نوین برای پیشگیری از آن لازم است.

به گزارش فارس صدیقه حنطوش‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یكی از مهمترین معیارهای توسعه و در راس استانداردهای طلایی كه سازمان بهداشت جهانی به دنبال آن است كاهش مرگ و میر در نوزادان و مادران است كه جزو اهداف هزاره سوم سازمان بهداشت جهانی است.

وی گفت: بیشترین محورهایی كه ما در این همایش بر آن تاكید داریم روش‌هایی است كه چگونه مرگ و میر مادران و نوزادان را كاهش دهیم و در اصل این تنها سمیناری است كه تمام متخصصانی كه درگیر سلامت مادر و كودك هستند بتوانند تبادل اطلاعات و تعامل برای ارائه خدمات بهتر برقرار كنند.

حنطوش زاده ادامه داد: حدود 700 تا ‌هزار متخصص از رشته‌های مختلف زنان، باروری و ناباروری، متخصصان اطفال و فوق تخصص‌های نوزادان در این همایش شركت دارند چرا كه تا قبل از تولد نوزاد متخصص زنان مسئولیت پزشكی را بر عهده دارد اما پس از تولد كار تیمی برای تامین سلامت كودك لازم است.

دبیر چهارمین همایش سراسری انجمن پزشكان نوزادان ایران در مورد محورهای همایش اظهار داشت: از آنجایی كه بیشترین و شایع‌ترین مشكلات در تولد نوزادان زایمان زودرس است. یكی از پنل‌های اصلی این همایش راجع به زایمان زودرس، نحوه برخورد با آن و نحوه پیشگیری و راهكار برای بیمارانی است كه در خطر زایمان زودرس هستند.

وی گفت: ناهنجاری‌های جنینی، ناهنجاری قلب جنین چگونگی كنترل آنها در حین بارداری، ‌بعد از زایمان و اینكه امكان ارائه راهكار قبل از بارداری وجود دارد یا خیر و همچنین غربالگری بیمار همچنین ناهنجاری‌های ژنتیك در دوران بارداری است.

حنطوش زاده درباره اینكه چه دستاوردهای نوینی در این همایش برای پزشكان ارائه شده گفت: از آنجایی 7 تا 10 درصد زایمان‌ها زودرس است سعی در ارائه روش‌های نوین برای جلوگیری از زایمان‌های زودرس یا معرفی داروهایی كه از مشكلات تنفسی جنین نارس جلوگیری می‌كند در این همایش هستیم.

وی گفت: آمار تعداد مرگ و میر مادران پس از زایمان طبق اعلام وزارت بهداشت 25 تا 27 در صدهزار تولد زنده است و آمار مرگ و میر نوزاد 25 در یك هزار تولد زنده است.

وی اظهار داشت: این كنگره بیشتر به صورت پنل و بحث و تبادل نظر برگزار می‌شود اما در بخش حاملگی پرخطر حدود 30 تا 35 مقاله ارائه و چاپ شده و در قسمت نوزادان حدود 80 تا 90 مقاله چاپ شده است.

همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای پزشكی در زمینه غربالگری بیماری‌های ژنتیك، بیماری‌های متابولیك دوران بارداری فعالیت می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha