وزارت بهداشت، هنوز از ابعاد واقعی بیماری ایدز اطلاعی ندارد و این امر به دلیل دخیل بودن دستگاههای مختلف در ورود به روند پیشگیری و درمان این بیماری است.

دکتر مسعود امینی عضو کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  مهر، مقابله با بیماری ایدز را بسته به چند عامل دانست و تصریح کرد: هر چند که وزارت بهداشت متولی اصلی در امر پیشگیری و درمان بیماریها است اما در پیشگیری و درمان بیماری ایدز، نیازمند ورود دستگاههای مختلف و نقش آفرینی آنها هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، شکسته شدن "قبح" بیماری ایدز و پرداختن به ابعاد گوناگون آن را در جهت جلوگیری از شیوع بیماری و موفقیت در درمان آن، موثر خواند و تاکید کرد: بیماری ایدز در کشور ما مثل آتش زیر خاکستر است که اگر راجع به آن صحبتی و حرفی به میان آورده شود، تبعاتی دارد و به همین دلیل هنوز آمار دقیقی از مبتلایان به آن وجود ندارد.

وی در عین حال، تاثیر معتادان تزریقی را در شیوع این بیماری واقعیتی غیر قابل انکار  دانست و گفت: آنچه در یکی دو سال گذشته به عنوان نکته مثبت در برخورد با معتادان تزریقی صورت گرفته ، طی سالیان گذشته وجود نداشته است و همین امر سبب شده این بیماران به عنوان یکی از راههای انتقال بیماری ایدز ، از نگاهها پنهان بمانند.

امینی در پاسخ به میزان موفقیت یا عدم موفقیت وزارت بهداشت در امر پیشگیری از بیماری ایدز، عنوان داشت: پیشگیری و درمان بیماری ایدز نیازمند اراده ملی و نقش آفرینی تمامی دستگاههای مربوطه (بهزیستی، سازمان زندانها، وزارت رفاه و..) در امر درمان و سلامت است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان، به تلاشهای صورت گرفته در جهت پیشگیری از شیوع بیماری ایدز در کشور اشاره کرد و در عین حال افزود: باید ، قبل از اینکه این بیماری به فاجعه تبدیل شود، نسبت به ارائه راهکارهایی در جهت پیشگیری و درمان آن، اقدام کرد.

وی به منفی شدن رشد صعودی این بیماری در اروپا و آمریکا اشاره کرد و گفت: نباید نسبت به اطلاع رسانی در خصوص ابعاد بیماری ایدز بی اهمیت بود، زیرا یکی از راهها در شناساندن این بیماری به جامعه، ورود به موضوع از طریق رسانه ها است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha