چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 308302

متخصص قلب و عروق کشورمان به افرادی که اسپاسم قلبی دارند توصیه کرد: حتما تحت نظر پزشک باشند تا عوامل ایجاد اسپاسم مشخص شود چون اسپاسم قلبی می تواند در مواردی منجر به مرگ شود.

اسپاسم قلبی می‌تواند منجر به مرگ شود؟

سلامت نیوز:متخصص قلب و عروق کشورمان به افرادی که اسپاسم قلبی دارند توصیه کرد: حتما تحت نظر پزشک باشند تا عوامل ایجاد اسپاسم مشخص شود چون اسپاسم قلبی می تواند در مواردی منجر به مرگ شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیدعلی جمالیان متخصص قلب و عروق  درباره اسپاسم قلبی و تفاوت آن با حمله قلبی اظهار داشت: اسپاسم قلبی به معنی اسپاسم در عضله قلب نیست ولی اسپاسم در عروق تغذیه کننده قلب و عضله قلب اتفاق می افتد. هر گونه اسپاسم و گرفتگی در عروق کرونر که وظیفه خونرسانی به قلب را بر عهده دارند می تواند منجر به سکته یا حمله قلبی شود. البته معمولا این انقباض شدید جدار عروق کرونر در بیماران فشار خونی، آرترواسکلروزی، کسانی که رسوب چربی در عروق دارند بیشتر است ولی عواملی مانند استرس و سرمای شدید و استفاده از الکل و دخانیات، چربی بالا و فشار خون هم در بروز آن موثر است.


 متخصص قلب و عروق درباره علامت های اسپاسم قلبی خاطر نشان کرد: این اسپاسم می تواند علامت های آنژین صدری یا گرفتگی عروق را تقلید کند. می تواند با درد ناگهانی قفسه سینه شروع شود. علامت های سکته قلبی را ایجاد کند و حتی به سکته قلبی منجر شده و حتی به مرگی ناگهانی منتهی شود. معمولا این اسپاسم ها خیلی کوتاه و در حد 15 ثانیه رخ می دهند اما اگر اسپاسم طولانی و خیلی شدید باشد می تواند سکته یا آریتمی و حتی ایست ناگهانی ایجاد کند. اکثر موارد بیماران از این فاز نجات پیدا می کنند و تمامی توصیه ها را فراموش می کنند.


وی افزود: معمولا این بیماران آسپیرین و نیتروگلیسیرین به همراه دارند که موجب کاهش اسپاسم می شود اگر سریعا به اورژانس هم منتقل شوند که ظرف چند دقیقه با استفاده از داروهای تزریقی حال آنها بهبود می یابد.


جمالیان با اشاره به اینکه اسپاسم قلبی در جوانان شایع است و در مردان و زنان به صورت یکسان اتفاق می افتد گفت: جوانان استرس و فعالیت بیشتری دارند. مصرف کوکایین و آمفتامین شانس بروز آن را افزایش می دهد. افراد مسن معمولا بیماری های زمینه ای دارند که برای آنها دارو مصرف می کنند به همین دلیل کمتر به اسپاسم قلبی دچار می شوند.


وی به بیمارانی که مشکل اسپاسم قلبی دارند توصیه کرد: حتما تحت نظر دکتر قلب باشند تا علت اسپاسم تشخیص داده شود. در بسیاری موارد مصرف برخی مواد می تواند موجب اسپاسم شود و فرد باید این مواد را ترک کند. در بسیاری از اوقات عامل اسپاسم تشخیص داده می شود . رژیم و تغذیه این بیماران باید رعایت شود. این افراد باید ورزش کنند و شرایط استرس زا را از خود دور کنند. اگر دکتر آنژیو یا اکو توصیه می کند باید انجام شود.چون این احتمال وجود دارد اسپاسم به مرگ منتهی شود.


متخصص قلب و عروق کشورمان در انتها با تاکید بر اینکه بیماران در شرایط مختلف و با فاصله های مختلف ویزیت می شوند گفت: معمولا افرادی که دچار اسپاسم قلبی هستند باید بین 3 تا 6 ماه ویزیت شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha