چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 308308

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از شناسایی اولین مورد ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در اراک خبر داد.

پای کرونای انگلیسی به اراک باز شد

سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از شناسایی اولین مورد ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در اراک خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سید محمد جمالیان گفت: این مورد به معنای ایجاد ترس و وحشت در استان مرکزی نیست، بلکه نشان از این دارد که مردم باید در رعایت پروتکل ‌های بهداشتی بیشتر دقت کنند تا از شیوع این ویروس و ایجاد همه گیری جدید در استان مرکزی جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: در صورت مشاهده هر گونه مورد مثبت جدید از ویروس کرونای انگلیسی حتما به اطلاع و استحضار مردم خواهد رسید و دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مورد موضعی شفاف خواهد داشت.

او افزود: اولین مورد مشاهده شده در استان مربوط به شخصی است که در روزهای گذشته سابقه سفر به استان خوزستان را داشته است.

️دکتر جمالیان گفت: نتایج آزمایشات و بررسی ها در اراک نشان داد که این ویروس از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی است که این امر با ارسال نمونه به انستیتو پاستور تهران دقایقی پیش تایید شد.

وی تصریح کرد: با توجه به مشخص شدن نتایج آزمایشات، تمام اطرافیان این فرد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی تحت بررسی پزشکی و قرنطینه ای قرار گرفتند.

️او افزود: از مردم استان مرکزی درخواست داریم که از سفر به شهرهای هم جوار در این ایام به جد خودداری کنند، به خصوص استانهایی که موارد کرونای انگلیسی در آن مشاهده شده است.

️دکتر جمالیان گفت: از فردا همکاران مرکز بهداشت شهرستان اراک با استقرار در ایستگاه راه آهن تمامی مسافرانی را که قصد ورود به شهر اراک را دارند مورد معاینه قرار می دهند و تست شناسایی سریع بیماران کرونایی (رپید) در مکان راه آهن انجام خواهد پذیرفت.

️رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: اگر ویروس کرونای انگلیسی شیوع پیدا کند، بسیار شرایط سخت تر از موج های قبلی کرونا خواهد شد و امروز رنگ خطر دیگری در استان مرکزی به صدا در آمده است.

جمالیان از مردم خواست استفاده از ماسک را بیش از پیش جدی بگیرند و از حضور در مکان های پر ازدحام پرهیز کنند؛ زیرا سرعت انتقال ویروس کرونای انگلیسی به مراتب بیشتر از موج های قبلی کروناست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha